در شش ماه نخست امسال انجام شد

تحویل ۹۱ میلیون متر مکعب پساب به کشاورزان دشت ورامین

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۳۰:۳۵
کد خبر: ۹۱۴۵۳۲
تحویل ۹۱ میلیون متر مکعب پساب به کشاورزان دشت ورامین
سرپرست نظارت بر بهره‌برداری واحدهای یک تا ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران از تحویل ۹۱ میلیون متر مکعب پساب به کشاورزان دشت ورامین طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش برنا از شرکت آبفا استان تهران سید مرتضی احتشامی با اشاره به برنامه شرکت فاضلاب در سال ۹۸ برای تحویل ۱۷۰ میلیون متر مکعب پساب به آب منطقه‌ای برای مصارف کشاورزی در دشت ورامین گفت: با تحویل این میزان پساب، تاکنون حدود ۵۳ درصد برنامه امسال در این زمینه عملیاتی شده است.

 او افزود: در بخش قرارداد فروش پساب به پالایشگاه نفت تهران تاکنون ۶۰۰ هزار متر مکعب پساب برای مصارف بویلرها و فضای سبز تحویل پالایشگاه نفت شده است.

 احتشامی در خصوص فروش برق تولیدی در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب گفت: با توجه به انعقاد قرارداد فروش تضمینی برق تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب با سازمان انرژی‌های نو ایران (ساتپا) در شش ماه نخست امسال فروش برق، درآمدی در حدود ۷۵ میلیارد ریال برای شرکت فاضلاب تهران در پی داشت که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گفته احتشامی یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بیوگاز حاصل از تصفیه فاضلاب در جهان در محل تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران قرار دارد که در صورت تکمیل، سالانه نزدیک به ۸۰ گیگاوات انرژی الکتریکی و ۲۷۰ تراژول انرژی حرارتی تولید می شود که این مقدار معادل تامین برق مصرفی یک شهرک مسکونی ۱۰۰ هزار نفری است.

 تصفیه‌خانه جنوب تهران با شش واحد تصفیه فاضلاب هر یک به ظرفیت ۵۲۵ هزار نفر در حدود سه میلیون و ۱۵۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

نظر شما