مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در قیاس با ۹۷ اعلام کرد؛

رشد ۴۸ درصدی رقم افزایش سرمایه ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۱:۵۴:۵۸
کد خبر: ۹۵۰۸۵۶
رشد ۴۸ درصدی رقم افزایش سرمایه ها
رقم مجوزهای افزایش سرمایه در دوره نه ماهه منتهی به آذرماه امسال، رشد ۴۸ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سنا، علی بیک زاده، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گویی با پایگاه خبری بازار سرمایه بیان داشت: مبلغ مجوزهای افزایش سرمایه صادر شده در مدیریت بازار اولیه سازمان بورس برای دوره ۹ ماهه منتهی به آذر۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۴۸ درصدی داشته است.

وی در ادامه گفت: این رقم در ۹ ماه ابتدایی سال پیش، ۱۵۹۰۰ میلیارد تومان بوده که در مدت مشابه امسال به ۲۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

بیک زاده در این خصوص تصریح کرد: به این ترتیب، مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه، طی ۹ ماهه ابتدای سال۹۸ نسبت به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام و مجوز انجام افزایش سرمایه ۸۳ شرکت را صادر کرده است.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص اظهار داشت: مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکتهای سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی ۹ ماهه ابتدای سال ۹۸ معادل ۲۳۵ میلیون و ۳۳۶ هزا رو ۲۵۳ ریال بوده است که بر اساس مجوزهای صادره، ۶۱ درصد افزایش سرمایه ها از محل سود انباشته،۱۸ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از اندوخته ها تأمین شده اند.

وی با ارائه جدولی (پیوست) به پایگاه خبری بازار سرمایه در این خصوص اعلام داشت: ۸۳ شرکت در ۹ ماهه ابتدایی سال، افزایش سرمایه خود را نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رساندند که ۴۱ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۱۸۱ریال آن از بابت مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ، ۱۴۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۹۳۸ ریال از بابت سود انباشته و ۴۹ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۴۳ ریال بابت اندوخته ها به ثبت رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز