ثبت شرکت تا اردیبهشت ۳ روزه می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۵:۵۲:۱۳
کد خبر: ۹۵۵۴۲۱
ثبت شرکت تا اردیبهشت ۳ روزه می‌شود
وزیر اقتصاد با اشاره به عزم وزارتخانه در مسیر حمایت از بهبود محیط کسب و کار، اظهارداشت: تا اردیبهشت ماه سال آینده دوره ثبت شرکت ها در ایران ۳ روز خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا فرهاد دژپسند در دومین نشست هم اندیشی کارآفرینان جوان با اشاره به اینکه به سمت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار حرکت می کنیم، گفت: سرعتی که در مسیر این برنامه طی کردیم خوب است ولی مطلوب نیست.

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم وزارتخانه در مسیر حمایت از بهبود محیط کسب و کار، اظهارداشت: تا اردیبهشت ماه سال آینده دوره ثبت شرکت ها در ایران ۳ روز خواهد شد.

دژپسند ادامه داد: درباره استفاده از نظرات بخش خصوصی در صنعت ماینینگ دولت نشست هایی داشته و نظرخواهی کرده است.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ۵۲ درصد کل مجوزها مربوط به حوزه اصناف است و وزارت اقتصاد در تلاش است تا در زمینه مجوزها بهبود حاصل شود.

 وزیر اقتصاد بیان داشت: وقتی بحث کارآفرینی مطرح می شود از ملزومات آن این است که سیاست گذار سخنان نخبگان و کارآفرینان را بشنود. امروز دومین جلسه با کارآفرینان برگزار شده است و سازمان مالیاتی و بورس بزودی نشست هایی را برگزار خواهد کرد.

دژپسند افزود: از کارهای دیگر انجام شده ارایه لایحه حمایت از سهامداران خرد به مجلس است و در سهولت کسب و کار تاثیرگذار خواهد بود و ۲۰ رتبه در این بخش بهبود حاصل می شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: از دیگر موارد در بهبود محیط کسب و کار ایجاد مجتمع های دعاوی خاص برای فعالان اقتصادی است و دادگاه ویژه ای در این بخش ها ایجاد شد.

دژپسند با اشاره به اسنکه گواهی اعتبار نقل و انتقال مالیاتی در دفاتر انجام پذیر شد و این گام بزرگی در سهولت کسب و کار است و گواهی ماده ۱۸۶ از ۱۵ روز به ۳ روز کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: بهبود محیط کسب و کار برای وزارت اقتصاد اهمیت دارد و در یکسال ۴۴ جلسه برگزار شده است و برای هیات مقررات زدایی نیز ۱۰ جلسه برگزار شده است.

وی افزود: در بحث مالیات در یکسال اخیر به دنبال تسریع در تصویب مالیات بر ارزش افزوده بودیم و امیدواریم بزودی نهایی شود. همچنین به دنبال تصویب اصلاح مالیات های مستقیم نیز بودیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در بحث مالیات در عین تاکید بر عدم فشار به مودیان خوش حساب، از طریق ساماندهی معافیت ها و شناسایی پایه های مالیاتی به دنبال افزایش درآمد دولت هستیم و در شرایط تلاش دشمن برای صفر شدن صادرات نفت ایران، درآمدهای مالیاتی باید افزایش یابد و این امر اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: در سیاست گذاری ها تلاش این است که با گسترش پایه های مالیاتی و هوشمندسازی مالیاتی، به دنبال حداقل سازی روابط چهره به چهره در بخش مالیاتی هستیم.

دژپسند اظهارداشت: قرار است تا هفته دولت سال آینده گمرک الکترونیک و هوشمند به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به شرایط شدت بخشی به تحریم ها و جنگ اقتصادی تاکید کرد: ایران در زمان جنگ نیز نشان داد که تحریم ها تاثیرگذاری نداشته است و کارآفرینان در عبور از شرایط تحریمی به کشور کمک کنند.

نظر شما