رئیس اتحادیه طلا و جواهر تشریح کرد؛

روند قیمت سکه و طلا در آستانه روز مادر/ توصیه رئیس اتحادیه به خریداران برای شب عید

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۴:۵۸:۵۹
کد خبر: ۹۶۱۸۳۲
روند قیمت سکه و طلا در آستانه روز مادر/ توصیه رئیس اتحادیه به خریداران برای شب عید
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه در پایان سال به طور طبیعی طلا هم مثل سایر خریدهای عید به دنبال بالا رفتن تقاضا دچار افزایش قیمت خواهد شد، بیان کرد: پیشنها می‌کنم اگر کسی تصمیم به خرید طلا و سکه برای عید دارد در همین روزها خرید خود را انجام داده و به دقیقه 90 موکول نکند.

«آیت محمد‌ولی»، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در تحلیل بازار طلا و سکه اظهار کرد: بازار سکه و طلا در هفته و ماه قبل نسبتا آرام بود و به ویژه نسبت به ماه‌های پیش از آن که به افزایش 40 تومانی در هر گرم نیز رسید، نوسانات بسیار ضعیفی داشت.

او افزود: سکه در طول هفته گذشته به بالای 5 میلیون تومان نرسید و نوساناتِ در حد 5 الی 10 تومان، هفته نسبتا آرامی را رقم زد. قیمت دلار نیز در هفته گذشته تغییرات بسیار کمی داشت.

محمد‌ولی خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در آستانه مناسبت تولد حضرت زهرا (س) و روز مادر هستیم، روند آرام و کم نوسانی در بازار سکه و طلا برای هفته جاری پیش‌بینی می‌شود و ممکن است، هر مثقال طلا 10 الی 20 تومان در هر گرم افزایش قیمت داشته‌ باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر این روند آرام را مشروط به آن دانست که اتفاق و خبر خاصی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و یا نظامی رخ ندهد.

محمد‌ولی خاطرنشان کرد: موضوع ویروس کرونا و تلاطمات ناشی از آن که بازی سیاسی آمریکا برای اقتصاد چین بود، در روز‌های اخیر فروکش کرده و استیضاح ترامپ هم ملغی شد، بنابراین بروز نوسان شدیدی را در این بازار انتظار نداریم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به ایام پایانی سال و تاثیرات آن بر بازار طلا گفت: از آنجایی که شب عید حجمی از تقاضا به همه بازارها از جمله بازار سکه و طلا وارد می‌شود و همچنین روزهای پایانی سال، همزمان با تسویه حساب شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی است، این موضوع پشتوانه‎ای از ارز و طلا دارد و بر این بازارها تاثیر می‌گذارد.

او در پایان تاکید کرد: با توجه به این موارد به کسانی که تصمیم به خرید طلا و یا سکه برای شب عید دارند، توصیه می‌کنم خریدهای خود را به دقیقه 90 موکول نکرده و در همین روزهای جاری خرید خود را انجام دهند.

نظر شما