رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه:

محصولات سامسونگ و ال جی گران نمی‌شوند/ ضمانت و خدمات پس از فروش تا ۱۰ سال ادامه دارد/ تبلیغات این دو برند در صدا وسیما و فضای مجازی ممنوع است

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۵:۱۷:۴۴
کد خبر: ۹۶۴۳۱۳
محصولات سامسونگ و ال جی گران نمی‌شوند/ ضمانت و خدمات پس از فروش تا ۱۰ سال ادامه دارد/ تبلیغات این دو برند در صدا وسیما و فضای مجازی ممنوع است
نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران و رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه، پایین آوردن تابلوهای دو برند «سامسونگ» و «ال جی» را اقدامی اعتراض آمیز در مقابل خروج این دو شرکت از ایران دانست و تاکید کرد: با توجه به موجودی کافی انبارها برای مصرف، هیچ افزایش قیمتی برای محصولات این دو برند اتفاق نخواهد افتاد.

«ابراهیم درستی»، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره پایین آوردن تابلوهای دو شرکت ال جی و سامسونگ از سردر مغازه‌ها اظهار کرد: حدود 13 ماه است که خروج این دو شرکت از ایران آغاز شده و کالاهای خود را بخاطر تحریم‌ها در کشور ما ترخیص نمی‌کنند. در اعتراض به این رفتار قرار شد همه فروشندگان در سطح تهران و کل کشور، تابلوهای این دو برند را پایین کشیده و تبلیغات محصولات آن‎ها در صداو سیما و فضای مجازی ممنوع شود.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران افزود: به دنبال راهکارهای قانونی برای جایگزینی این دو برند هستیم و با عناوین دیگری مثل «سام» محصولات جایگزین سامسونگ وارد بازار می‌شوند.

او افزود: ایران بازار بزرگی برای این دو برند داشت و اگر شرایط دوباره به وضعیت عادی بازگردد، امکان تبلیغات را مجددا فراهم می‌کنیم.

درستی تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی در محصولات این دو برند نباید رخ دهد چون کالا به وفور برای مصرف در بازار و انبارها وجود دارد، البته اگر عده‌ای به دنبال انبار و یا ذخیره کالاها باشند به مشکل بر می‌خورند اما برای مصرف کننده، هیچ محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه خاطر نشان کرد: برای تامین قطعات و یا تعمیر محصولات این دو برند هیچ مشکلی وجود ندارد چرا که این شرکت‌ها مکلفند حداقل تا 10 سال پس از فروش خدمات گارانتی و وارانتی را اجرا کنند و مصرف کنندگان و خریدارانی که تا این تاریخ، خرید کرده‌ باشند با مشکلی در این زمینه مواجه نخواهند شد.

به گفته درستی، شرکت‌های لوازم خانگی داخلی و تولیدکنندگان ملی باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرده به تامین نیاز بازار با محصولات داخلی بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز