افت بورس در سومین هفته بهمن ماه

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۱:۵۹:۱۷
کد خبر: ۹۶۴۵۸۶
افت بورس در سومین هفته بهمن ماه
اعلام آمار معاملات تالار شیشه‌ای از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد که ارزش، حجم و دفعات معامله بازار سهام در هفته سوم بهمن ماه با افت مواجه شده‌ و در ۴ روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات بورس ۱۹ درصد کاهش یافت.

 

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا جزییات داد و ستدها نشان می‌دهد که در ۴ روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۷۰.۶۵۷ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۱۹ درصد کاهش یافت.

همچنین در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۳ بهمن ماه ۹۸، شاخص کل با ۱۳.۱۸۵ واحد افزایش معادل ۲.۹۶ درصد نسبت به هفته قبل، به ۴۵۹.۰۸۰ واحد رسید.

بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۲۳۵۹ واحد افزایش معادل  ۱.۶۱ درصد  به رقم ۱۴۸.۹۳۱ واحد را به نمایش گذاشت.

رشد نماگر بازار اول و دوم

افزون بر این، شاخص بازار اول با ۸.۹۰۵ واحد افزایش به رقم ۳۳۰.۹۵۳  واحد و شاخص بازار دوم با ۲۹.۸۵۴ واحد افزایش عدد ۹۱۵.۹۵۱ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۲.۷۷ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۳.۲۶ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

کاهش حجم و تعداد معاملات

در ضمن تعداد ۲۹.۰۲۰ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳ میلیون و ۱۴۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۱.۶۸ درصد و ۲۳.۶۱ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله

از سویی دیگر، تعداد  ۷۹۴ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸.۱۰۲  میلیارد ریال مورد معامله  قرار گرفت و به ترتیب با ۲۰.۳۵ و ۲۲ درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

وضعیت بازار بدهی

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۹۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۹۳۱ میلیارد ریال معامله شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز