با عناصری که محیط اداری را به یک فضای مناسب تبدیل می‌کند آشنا شوید

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۱۹:۰۹
کد خبر: ۹۶۴۶۰۴
با عناصری که محیط اداری را به یک فضای مناسب تبدیل می‌کند آشنا شوید
برای محیط های اداری موارد بسیاری وجود دارد که می تواند مراجعه کنندگان و مشتریان زیادی را به خود جذب کرده و باعث شود آنها نسبت به این محیط ها احساس خوبی داشته باشند. داشتن محیط اداری با دکوراسیون داخلی زیبا علاوه بر اینکه باعث می شود مشتریان زیادی به آن جذب شوند، موجب راحتی پرسنل آن شرکت نیز خواهد شد و کارمندان با اشتیاق بیشتری کار خواهند کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تیم تحقیقاتی مبلمان اداری آذران فضانما با ارائه این گزارش در نظر داشته تا به شما عزیزان برای داشتن یک محیط اداری عالی، یاری رسانده باشد.

نور و روشنایی موجب افزایش بهره وری و راندمان کاری پرسنل می شود

یکی از عوامل مهم در همه محیط ها به خصوص محیط های اداری که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، داشتن نور و روشنایی مناسب و کافی است. می دانید که محیط هایی که از نور کم و ضعیف برخوردار هستند، باعث کاهش انرژی افراد شده و باعث می شود پرسنل شرکت دچار چشم درد و یا سر درد بشوند.

برای فضاهای اداری که از نور طبیعی کافی برخوردار نیست، استفاده از رنگ و کاغذ دیوارهای روشن پیشنهاد می شود تا بتوان با استفاده از آنها فضاهای اداری را پر نورتر کرد. برای مثال استفاده از رنگ های سفید و یا خاکستری برای مشاغل امور مالی و یا حقوقی مناسب می باشند. یکی از روش های جدید طراحی فضاهای اداری امروزی ایجاد فضای کاری باز و گسترده می باشد. از مزیت های ایجاد چنین فضاهایی می توان به دسترسی آسان کارمندان با یکدیگر و همینطور تسلط بیشتر مدیران بر کارمندان و ایجاد فضایی دوستانه و صمیمی تر اشاره کرد.

اهمیت نور و روشنایی در فضاهای اداری

برای اینکه فضایی شاداب برای محیط اداری خود ایجاد کنید، می توان راه کم هزینه و موثر یعنی استفاده از گیاهان را پیشنهاد داد. گیاهان علاوه بر اینکه انرژی و حس طراوت را به افراد تزریق می کنند، سبب تهویه هوا و ایجاد هوایی پاک تر در محیط اداری می گردند.

استفاده از میز پذیرش

اولین موردی که برای خیلی از مشتریان و مراجعه کنندگان بسیار مهم است، میز پذیرش می باشد. استفاده از این میز حس دعوت کنندگی به مشتریان داده و به محیط های اداری نظم خواهد داد. یک دفتر سازمان نیافته و نامنظم، باعث خستگی مراجعه کنندگان و همینطور کارکنان شده و شور و اشتیاق کارمندان را برای انجام ادامه کار باز می دارد و مانع کارکرد مناسب آنها خواهد شد.

استفاده از میز پذیرش

انتخاب مبلمان اداری مناسب و زیبا برای فضاهای اداری

از مهمترین قسمت یک محیط اداری استفاده از مبلمان اداری مناسب می باشد. مبلمان اداری علاوه بر اینکه به محیط های اداری زیبایی و جلوه می بخشد، در تامین سلامت جسمانی افراد نیز نقش مهمی خواهد داشت. استفاده از مبلمان اداری باعث می شود تا به فضای اداری نظم بخشیده و بر کارکرد پرسنل تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وسایلی که بعنوان مبلمان اداری برای هر محیط اداری لازم می باشد شامل موارد زیر است:

  • میز اداری
  • میز منشی
  • پارتیشن اداری
  • میز مدیریت
  • میز کنفرانس
  • استفاده از دیوارپوش پی وی سی

استفاده از هر یک مبلمان اداری نام برده شده بر ارزش های شرکت شما اضافه خواهد کرد و اهمیت شرکت شما را بالا خواهد برد. یکی از فضاهایی که در محیط های اداری از اهمیت زیادی برخوردار است، اتاق مدیریت می باشد که علاوه بر اینکه باید از دکوراسیون زیبا و شیک برخوردار باشد، باید از میز مدیریت مناسب نیز برای آن استفاده شود. میز مدیریت برای اتاق مدیران نباید نه خیلی رسمی و نه خیلی راحت باشد. باید برای اتاق مدیر مبلمانی ساده متناسب با رنگ حاکم بر دیوارها و سایر وسایل اتاق تهیه و خریداری کنید.

استفاده از میز مدیریت مناسب

استفاده از دیوارپوش های پی وی سی (PVC)

وقتی که وارد خانه می شویم دیوار ها یکی از المان های تاثیر گذار روی نظر ما نسبت به زیبایی آن خانه هستند. یک دلیل آن این است که دیوار ها بخش اعظم و قابل توجهی از خانه را به خود اختصاص داده اند و نا خود آگاه روی نظر ما هم تاثیر می گذارند. حالا که نقش دیوار ها تا این اندازه در زیبایی خانه پر رنگ است پس انتخاب مناسب رنگ آن ها و یا بکارگیری متریال مناسب برای طراحی شان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حتما بایستی به آن توجه کنیم. دیوارپوش ها به دلیل تنوع بالایی که دارند امروزه بیش تر از قبل برای طراحی دکوراسیون به کار می روند. یکی از انواع پر طرفدار آن ها، دیوارپوش پی وی سی می باشد.

متریال این دیوارپوش ها پلاستیک فشرده بوده که از نظر اقتصادی استفاده از آن ها بسیار مقرون و به صرفه است. با استفاده از این متریال می توان دیوارپوش های زیادی درطرح ها و رنگ های متنوع ساخت. از لحاظ مقاومت و کیفیت هم دیوارپوش های پی وی سی قابل قبول هستند و استفاده از آن ها در واقع ما را در تحقق اهداف زیبایی و کیفیت کمک زیادی می کند.

از مزیت های استفاده از دیوارپوش پی وی سی (PVC) می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای استحکام بالا و مقاوم در برابر ضربه
  • عایق مناسب برای دما و صوت
  • نصب آسان در کوتاه ترین زمان
  • دارای هزینه مناسب و کم
  • دارای تنوع در رنگ و طرح
  • استفاده از دیوارپوش ها در مکان ها و فضاهای مختلف مانند بانک ها و سالن های پذیرایی
  • دارای دوام و عمر طولانی
  •  

استفاده از دیوارپوش های پی وی سی (PVC)

استفاده از پارتیشن های اداری

در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که فضاهای باز باعث می شود کارمندان و مدیران دسترسی و ارتباط بهتری با یکدیگر داشته باشند. اما این مورد را هم باید اضافه کنیم که باید به نوع فعالیتی که شرکتتان دارد نیز توجه کنید. اگر فعالیت شرکتتان به گونه ای است که نمی توانید در آن فضاهای باز ایجاد کنید، بهترین راه استفاده از پارتیشن های اداری می باشد.

پارتیشن های اداری مانند دیوارهای جداکننده عمل میکند و می تواند از هر جنس و ماده ای باشد. برای مثال پارتیشن ها می تواند از جنس شیشه، فلز، آهن و ... باشد و در انواع پارتیشن های دوجداره، تک جداره، پارتیشن فریم لس و پارتیشن های کلاسیک تقسیم بندی می شود که می توانید مطابق با سلیقه ای که دارید و نوع فعالیت شرکتتان پارتیشن مورد نظر را انتخاب کنید.

استفاده از پارتیشن های اداری

در محیط اداری خود به رنگ ها اهمیت دهید

رنگ ها نیز بر روند کاری پرسنل و همینطور جذب مشتری تاثیر بسیار زیادی دارند. بهتر است بدانید که برای هر دکوراسیونی باید از رنگ هایی استفاده کنید که با یکدیگر هارمونی داشته باشد. برای دفاتر اداری استفاده از رنگ های روشن مانند سفید، بژ، آبی بسیار روشن، لیمویی، سبز کم رنگ و استخوانی بسیار مناسب می باشد.

البته این مورد را هم باید بدانید که رنگ مناسب برای هر شرکت و فضای اداری آن باید متناسب با نوع فعالیتی که در آن انجام می شود انتخاب و استفاده شود. یک ترکیب رنگی مناسب می تواند تمام فضای کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس بهتر است مناسب ترین رنگ ها را برای فضای اداری خود انتخاب کنید.

تاثیر رنگ در فضاهای اداری

سخن پایانی

با مراجعه به وب سایت شرکت آذران فضانما به نشانی www.azaran.com می توانید با خیالی آسوده مبلمان اداری مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید. همچنین با تماس با شماره 8399 -021 از هرگونه مشاوره ای در خصوص خرید انواع مبلمان اداری می توانید بهره مند شوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز