چند روند جدید بازاریابی آنلاین در سال ۲۰۲۰ که کارشناسان سئو نباید از آن غافل شوند

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۰:۴۹
کد خبر: ۹۶۴۶۲۰
چند روند جدید بازاریابی آنلاین در سال ۲۰۲۰ که کارشناسان سئو نباید از آن غافل شوند
دنیای بازاریابی آنلاین همانند دنیای طراحی وب سایت (Web Design) و همینطور بهینه سازی سایت (SEO) همواره در حال تغییر و تحول است. بهتر است بدانید اگر با دنیای آنلاین مارکتینگ (Online Marketing) به روز نباشید نام تجاری خود را محدود کرده و درصد ترافیک سایت خود را کاهش خواهید داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شاید شما از آن دسته افراد باشید که از روندهای جدید بازاریابی بی اطلاع باشد، اما بدانید که مشتریان اصلی شما و رقبایی که دارید اینگونه نبوده و برای رسیدن به بهترین نتایج جستوجوگرهای گوگل و همینطور داشتن فروشی موفق قطعا اطلاعات خود را با دنیای بازاریابی دیجیتال یا آنلاین مارکتینگ به روز رسانی می کنند.

و اما در سال 2020 قطعا شاهد روند جدید بازاریابی در کنار برخی روندهای قدیمی و در حال اجرا هستیم که کماکان موثر هم هستند. هر یک از این روندهای قدیمی که در سال 2020 نیز باید خیلی بیشتر از گذشته به آنها توجه داشته باشید شامل موارد زیر می باشد:

  • Chatbots: در سال 2020 یکی از بخش های مهم بازاریابی دیجیتال چت بات (Chatbots) خواهد بود. همانطور که می دانید این فناوری بر اساس هوش مصنوعی، پیام رسان فوری برای چت در زمان های مختلف برای ارتباط با مشتریان یا بازدیدکنندگان سایت استفاده می شود.

بسیاری از مشتریان تعامل با چت بات را ترجیح می دهند. زیرا از این طریق سریعا جواب می گیرند و تمام کارها و درخواست هایشان به راحتی انجام می شود.

  • جستوجوگرهای صوتی (Voice searches): بسیاری از کاربران دیجیتال، برای استفاده از سایت هایی مانند الکسا (ALEXA) یا گوگل (Google) برای جستجوی بیشتر کلمات کلیدی از جستجوگرهای صوتی استفاده می کنند. کلمات کلیدی دیگر بر اساس چگونگی صبحت کردن افراد ارزش داده خواهند شد نه بر اساس نوع تایپ کردن.
  • بازاریابی ویدئویی (Video Marketing): با آسانتر شدن و همینطور فراگیر شدن فیلم ها، هر ساله به بازاریابی محصولات از طریق تبلیغات ویدئویی افزوده می شود و قطعا در سال 2020 طرفداران بسیار بیشتری را به خود جذب خواهد کرد.

و اما در همین راستا تیم تحقیقاتی پیام آوران پارسیان با ارائه این گزارش در نظر دارد تا چند مورد از روند بازاریابی آنلاین (Online Marketing) که در سال 2020 بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد تا با مطالعه آن بتوانید بهترین روند تبلیغات و فروش را در سال جدید داشته باشید.

پیام آوران پارسیان

روند جدید بازاریابی آنلاین در سال 2020

روندهای جدید بازاریابی آنلاین (Online Marketing) در سال 2020

  • پست های قابل خرید

تجارت اجتماعی به خرید محصولات به طور مستقیم از طریق پست ها یا تبلیغاتی که از طریق رسانه های اجتماعی انجام می شود، گفته می شود. به طور واضح تر باید بگوییم دیگر لازم نیست برای خرید محصول مورد نظر، سایت یا برنامه ای را ترک کنید. شبکه اجتماعی اینستاگرام با افزودن قابلیتی به نام (Check out) در سال 2019 این زمینه را برای کاربران فراهم کرد که بدون ترک کردن صفحه یا سایت از همان طریق بتوانند خرید خود را انجام دهند.

اگر فروشگاه shopify دارید، به راحتی می توانید به حساب اینستاگرام (Instagram) یا اسنپ چت (SnapChat) متصل شوید. در غیر اینصورت می توانید در دیگر شبکه های اجتماعی همانند فیسبوک (Facebook) فروشگاهی را ایجاد کنید. همچنین با مراجعه به شبکه اجتماعی جدید و پرطرفدار پینترس (Pinterest) نیز می توانید بسیاری از محصولات خود را برای فروش به اشتراک بگذارید.

  • ایجاد فضایی برای فرستادن پیام مستقیم

در سال 2020 یکی از داغترین روندهای بازاریابی دیجیتال ارائه ابزاری برای ارتباط بهتر و راحت تر کاربران با فروشندگان می باشد. از طریق برنامه های پیام رسانی مانند واتساپ، وایبر و یا فیس بوک مسنجر، همچنین از طریق پیام های خصوصی در رسانه اجتماعی همانند توییتر یا اینستاگرام می توانید فضای بسیار مناسبی برای ارتباط مشتریان با فروشندگان ایجاد کنید.

 از طریق فضاهایی که نام برده شد، کاربران به راحتی می توانند پیشنهادات، نظرات و انتقادات خود را ثبت کرده و علاوه بر آن به راحتی خرید کنند. اما این تکنیک زمانی به خوبی کار می کند که شما کاربران را تشویق کنید تا با ارائه دسته یا نام کاربری خود به شما پیام دهند.

  • استفاده از ایمیل های تعاملی و قابل دسترس

ایمیل ها هنوز هم همانند سالهای قبل قابل استفاده است. در فوریه سال 2019 متخصصان بازاریابی به این نتیجه رسیدند که استفاده از ایمیل در حال رکود و کند شدن می باشد. اما بازاریابان دیجیتال مارکتینگ به جای ترک کردن ایمیل، با رنگ و آب بخشیدن به آن مجدد ایمیل ها را احیا کردند.

  • بازاریابی آنلاین بر اساس تجزیه و تحلیل احساسات کاربران

بیشتر ارتباطات انسانی در تلاش است تا بفهمد کاربران در ذهن خود چه فکری دارند. از طریق درک کردن احساسات کاربران خود می توانید به راحتی متوجه شوید که محصولات را چگونه بر اساس نیازها و احساسات آنها به فروش بگذارید. در بازاریابی دیجیتال (Online Marketing) سال 2020، ابزارهای جدید به وجود آمده که از طریق آن می توانید احساساتی که کاربران شما نسبت به برند و محصولاتتان را دارند بررسی کنید. ابزارهای تحلیل احساسات شامل موارد زیر می باشد:

  • Repustate
  • Critical Mention
  • Lexalytics

از ابزارهای تحلیل احساسات کاربران می توانید برای استراتژی فروش، بازاریابی، رسانه های اجتماعی و محتوا هم استفاده کنید.

  • استفاده از کانال های جایگزین برای شبکه های اجتماعی

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی چون توییتر و فیسبوک از محبوبیت خاصی در بین کاربران دنیا برخوردار بوده و این شبکه های اجتماعی از درآمد بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. همچنین این دو ابزار بازاریابی در طول سال 2020 به بعد نیز یکی از ابزارهای مفید دنیای بازاریابی آنلاین (Online Marketing) محسوب خواهند شد.

اما بهتر است خود را تنها محدود به چند ابزار نکنید و به دنبال شبکه های اجتماعی که می توانند جایگزین مناسبی برای هر یک از شبکه های اجتماعی فعلی بوده، باشید. اخیرا شبکه های اجتماعی زیادی پا به عرصه آنلاین مارکتینگ گذاشته و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. Snapchat، Pinterest، Reddit، Instagram و Medium هریک از ابزارهای جایگزین می باشد که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. پس با جستجوی بهتر و پیدا کردن بهترین شبکه های اجتماعی که بتوان جایگزین توییتر (Twitter) و یا فیسبوک (Facebook) کرد، می توانید محصولات خود بیشتر به نمایش گذاشته و از فروش بیشتری نیز برخوردار شوید.

پیام آوران پارسیان

استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف برای بیشتر دیده شدن

  • تبلیغات برنامه ای

منظور از تبلیغات برنامه نویسی این است که برای خودکار کردن خرید آگهی از هوش مصنوعی استفاده کنید و از این طریق بتوانید مخاطبان خاص تری را به خود جذب کنید. با در دسترس گذاشتن نرم افزار به راحتی می توانید خرید، آگهی و ... را در اختیار کاربران خود قرار دهید.

  • استفاده از تبلیغات گوگل (Google Adwords)

تبلیغات در گوگل به سرویس آنلاین گوگل گفته می شود که به بازاریابان اینترنتی این اجازه را می دهد تا با رقبای خود در دنیای تجارت رقابت کرده تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل در بالاترین جایگاه نمایش دهند. همانطور که می دانید سیستم گوگل ادوردز (Google Adwords) یک سیستم تبلیغاتی بوده که بسیاری از صاحبان مشاغل که برای کسب و کار خود وب سایتی دارند می توانند با پرداخت هزینه های مشخص برای مدت زمان معین در صفحه اول گوگل باقی بمانند.

اگر برای رسیدن به مخاطب مورد نظر خود قصد پرداخت مقداری پول برای تبلیغات دارید، بهتر است آن را در جای مناسب خرج کنید که یکی از همین بهترین جاها گوگل ادز (Google Adwords) می باشد. یکی از راه هایی تبلیغات آنلاین مارکتینگ، تبلیغات از طریق گوگل یا همان گوگل ادز می باشد که در سال 2020 نیز کاربران بسیاری را به خود جذب خواهد کرد.

پیام آوران پارسیان

استفاده از تبلیغات گوگل (Google Adwords)

  • بهینه سازی برای پاسخ های برجسته (Featured Snippets)

همانطور که گفتیم قوانین گوگل همواره در حال تغییر و به روز رسانی می باشد که همه کاربران و افراد هم باید خود را مطابق با قوانین گوگل به روز نگه دارند تا بتوانند بهترین نتایج را از جستجوگرهای گوگل دریافت کنند. تنها کافیست به گوگل نگاه کنید که الگوریتم جستجوی خود را هزاران بار در سال به روز رسانی می کند و اگر از آن غافل شوید قطعا بسیاری از موقعیت ها را از دست خواهید داد.

پیام آوران پارسیان

استفاده از پاسخ های برجسته در سال 2020

یکی از قسمت های صفحه اول گوگل که کلیک بیشتری نسبت به سایر قسمت های آن می گیرد، Feature Snippets یا قطعه های برجسته هستند. به همین دلیل این امر بسیار ضروری که با تغییراتی که در این قسمت از گوگل رخ می دهد خود را به روز نگه دارید.

برای همه بازاریابان در سال 2020 ایجاد یک محتوای با کیفیت به مراتب مهمتر از گذشته است و این محتواها باید به گونه ای تولید شود که هم تمام محصولاتی که مد نظر دارید را پوشش دهد و هم کاملا بر اساس اصول سئو گوگل (SEO) نیز باشد.

سخن پایانی

در انتها باید بگوییم که می توانید با مراجعه به سایت پیام آوران پارسیان به نشانی www.papgroup.ir و مطالعه مقالات این سایت از اطلاعات بیشتری در خصوص آنلاین مارکتینگ مطلع شوید. همچنین اگر قصد شروع بازاریابی آنلاین برای کسب و کار خود را دارید، می توانید با شما 49296-021 تماس گرفته تا از مشاوران ما بهترین راهنمایی های ممکن را دریافت کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز