کارشناس بازار سرمایه:

نفت ۵۰ دلاری کمر شاخص را شکست/ بورس، افت روز گذشته را امروز جبران کرد/ بازار سرمایه تا آخر سال متعادل می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۱۰:۲۳:۰۴
کد خبر: ۹۷۱۵۱۳
نفت ۵۰ دلاری کمر شاخص را شکست/ بورس، افت روز گذشته را امروز جبران کرد/ بازار سرمایه تا آخر سال متعادل می‌شود
یک کارشناس بازار سرمایه افت 19 هزار واحدی شاخص بورس در روز گذشته را ناشی از کاهش قیمت نفت به 50 دلار دانست و گفت: کاهش قیمت نفت به دنبال شیوع ویروس کرونا، وضعیت بازارها در روزهای آخر هفته گذشته را دچار آشفتگی کرد و همین موضوع باعث شد، بازار سرمایه روز شنبه با مازاد عرضه مواجه شده و شاخص افت کند.

«همایون دارابی»، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص وضعیت این روزهای بورس و افت و خیز شاخص کل خاطر نشان کرد: امروز با بازگشت نقدینگی به بازار سرمایه و انجام خریدهای گسترده، بورس در همین ساعات اولیه با 6هزار و 300 واحد رشد همراه شده و افت روز گذشته خود را تا حدودی جبران کرد.

دارابی در بیان عوامل موثر بر نوسانات بورس اظهار کرد: افت شاخص بورس در روز گذشته ناشی از قیمت‌ها در بازارهای جهانی به ویژه بازار نفت و فلزات بود و از آنجا که تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر بازارهای جهانی بیش از یک ماه ادامه خواهد داشت، این موضوع باعث ایجاد جو احتیاط بر بازار سرمایه شده‌ است.

این کارشناس بورس ادامه داد: از سوی دیگر اسفند ماه زمانی است که معامله گران حقوقی بیشتر به سمت شناسایی سود و فروش سهام به منظور تغییر پرتفوی سهام خود می‌روند.

دارابی با بیان اینکه تا هفته گذشته بورس بازار پر رونقی بود، افزود: نظر می‌رسد شاخص در روزهای آینده هم با یک نگاه احتیاط آمیز رشد خود را ادامه دهد.

او با اشاره به اینکه قیمت‌های جهانی به ویژه نفت و فلزات بیشترین افت را تجربه کرد، گفت: پالایشگاهی‌ها و نفتی‌ها با افت ارزش سهام مواجه شده و بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس در روز گذشته داشتند.

دارابی با تاکید بر اینکه حرکت اصلاحی بورس هنوز آغاز نشده، خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود بورس تا آخر سال، بازاری متعادل همراه با بالانس در عرضه و تقاضا باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز