رییس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهرداری کرج:

پیاده راه حاشیه رودخانه کرج آماده بهره برداری است

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۱:۴۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۲۵۹۱
پیاده راه حاشیه رودخانه کرج آماده بهره برداری است
رییس سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: پیاده راه حاشیه رودخانه کرج حدفاصل پل حامی تا محله خلج آباد به اتمام رسیده و این محل برای استفاده شهروندان مهیا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: امروزه ایجاد فضاهایی برای پیاده روی به منظور ارتقای سلامت شهروندان، ارتقای فرهنگ ورزش همگانی و تحقق سیاست های ارجحیت پیاده بر سواره از ضروریات به شمار می رود.

وی افزود: سازمان سیما منظر با حمایت شورای شهر و نگاه ویژه شهردار کرج اقدام به ایجاد چنین فضاهایی کرده است، در حال حاضر اقدامات اجرایی در پیاده راه حاشیه رودخانه کرج حدفاصل پل حامی تا محله خلج آباد به اتمام رسیده و این محل برای استفاده شهروندان مهیا شده است.

این مسئول طول این پیاده راه را ۱.۵ کیلومتر عنوان کرد و افزود: پیاده راه حاشیه رودخانه کرج به مبلمان پارکی نیز مجهز شده و با توجه به اینکه اقدامات لازم برای روشنایی محل به اتمام رسیده است، شهروندان می توانند با امنیت خاطر از این محل استفاده کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه حاشیه رودخانه کرج پیش از این به دلیل عدم روشنایی و فضاسازی مناسب محل امنی برای تردد افراد پیاده نبود، گفت: امنیتِ یک محل زمانی ایجاد می شود که مردم در آن محل حضور پیدا کنند و مردم هنگامی حضور پیدا می کنند که زیرساخت ها فراهم شده باشد، بنابراین اقدام شهرداری به عنوان دستگاهی خدمت رسان در درجه اول مناسب سازی فضاست که این مهم در حاشیه رودخانه کرج انجام شده است.

 بضاعتی پور در ادامه با اشاره به اینکه حضور شهروندان در پارک ها و بوستان ها موجب تبدیل این فضاها از محیطِ بی دفاع شهری به فضایی پویا می شود، خاطرنشان کرد: اجرای فعالیت های زیباسازی در پیاده راه حاشیه رودخانه کرج، تجهیز محل به مبلمان پارکی و ست تندرستی، کف پوش و نصب نرده های ایمنی، همچنین ایجاد پست های نگهبانی در طول مسیر از جمله اقداماتی است که انجام شده و این امکان را فراهم می کند شهروندان با امنیت خاطر از فضای ایجاد شده، بهره ببرند.

این مسئول همچنین به وجود درختان چنار سیصد چهارصد ساله در پیاده راه حاشیه رودخانه کرج اشاره کرد  و افزود: فضای سبزِ زیبا و دلنشین، این محیطِ فرح بخش را در آینده های نزدیک به پاتوقی برای حضور شهروندان تبدیل خواهد کرد.

 

نظر شما