نمایشگاه ایران در باکو با یک هفته تاخیر برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۰۷:۲۴:۴۷
کد خبر: ۳۳۰۱۲۶
نمایشگاه ایران در باکو با یک هفته تاخیر برگزار می شود
برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در جمهوری آذربایجان فرصت بسیار مناسبی برای تعمیم و گسترش و تحکیم روابط پایدار اقتصادی و مبادلات بازرگانی بین دو کشور است.

 

 مجری اولین نمایشگاه تخصصی ایران در باکو اعلام کرد: نمایشگاه نفت ، گاز وپتروشیمی ، آب و برق ، صنعت ساختمان و خدمات فنی ومهندسی کشورمان با یک هفته تاخیر در باکو برگزار می شود.

حسن مرتجی با بیان این مطلب افزود: اولین نمایشگاه تخصصی ایران پروژه با یک هفته تاخیر در مورخ 26 ابان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی محور توسعه و کلید تحقق اقتصاد مقاومتی است یادآور شد: رونق تولید و توسعه صادرات غیر نفتی کشور بویژه کالاهای صنعتی و خدمات فنی و مهندسی وایجاد ارزش افزوده که شایستگی و لیاقت های آن در منطقه نزد فعالان اقتصادی ایرانی است ، ایجاد اشتغال در جامعه جوان ایران را بهبود ‌بخشیده و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور می‌گردد.

حسن مرتجی تاکید کرد: توسعه تجارت خارجی با رویکرد توسعه صادرات امکانات جدیدی را برای توسعه اقتصادی کشور فراهم می نماید و از همه مهمتر اینکه معضل محدود بودن بازارهای داخلی را مرتفع می سازد.

به گفته بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این نمایشگاه از 26 لغایت 28 آبان ماره سال جاری در در مساحتی بالغ بر4000 متر مربع در محل نمایشگاه های بین المللی باکو موسوم به باکو اکسپو سنتر برپا می شود .

وی با اشاره به امضا 5 سند همکاری بین تهران و باکو در دیدار سال گذشته روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان  افزود : هر دو کشور مصمم هستند تا حجم مبادلات تجاری و همکاریهای اقتصادی خود را افزایش دهند.

 مدیر عامل شرکت بین المللی پارس پگاه تجارت ادامه داد: این نمایشگاه با رویکرد توسعه و افزایش حجم صادرات کالا و خدمات کشورمان و به منظور امکان توسعه مبادلات تجاری بین تجار و بازرگانان ایران و آذربایجان طراحی و برگزار می شود و در این خصوص تمهیدات گسترده ای در خصوص ارتقای سطح مبادلات دو کشور صورت گرفته است .

وی افزود : در سال 2014 کشور آذربایجان پس از ترکمنستان دومین بازار صادراتی کالاهای ایران در منطقه کشورهای مشترک المنافع بوده است .

شایان ذکر است هفته گذشته سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز در این خصوص اعلام کرد: این نمایشگاه می تواند به عنوان یکی از بهترین فرصت های توسعه تجارت میان ایران و جمهوری آذربایجان پس از توافق هسته ای به شمار رود و تاثیر مطلوبی در اهداف پیش روی دوکشور در آینده خواهد داشت.

وی اظهارداشت: توسعه تجارت و صدور خدمات فنی و مهندسی ایران، به طور قطع با برگزاری چنین نمایشگاههایی که به عنوان یکی از بازوهای اصلی صادرات هستند، راههای اصلی بازریابی در این کشور را افزایش خواهد داد.

به گفته سفیر کشورمان ، برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در جمهوری آذربایجان فرصت بسیار مناسبی برای تعمیم و گسترش و تحکیم روابط پایدار اقتصادی و مبادلات بازرگانی بین دو کشور است.

محسن پاک آیین گفت : ایران و جمهوری آذربایجان دارای مشترکات قابل توجهی به خصوص در حوزه های فرهنگی، دینی، تاریخی و اقتصادی هستند که این موارد فرصت را برای حضور بیشتر ایران در حوزه آسیای میانه و قفقاز فراهم می کند.

وی افزود:آنچه دو کشور را بیش از هر چیز در آینده به هم نزدیک می کند، داشتن منابع عظیم نفت و گاز و تجربه اکتشاف، تولید و صادرات آن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز