افزایش ۴درصدی جمعیت دانش آموزی مدارس دوره ابتدایی البرز

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۰۹:۰۷:۰۲
کد خبر: ۳۳۰۱۴۱
افزایش ۴درصدی جمعیت دانش آموزی مدارس دوره ابتدایی البرز
جعفرمقیمی بااعلام این مطلب اظهارداشت:به استناد مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، افراد گروه سنی 11-6 سال باید از آموزش به صورت رایگان برخوردار شوند

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان البرزگفت:در سال تحصیلی جاری حدود 7 درصد به آمار دانش آموزان پایه اول ابتدایی و به صورت میانگین حدود 4 درصد به آمار دانش آموزان دوره ابتدایی استان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، جعفرمقیمی بااعلام این مطلب اظهارداشت:به استناد مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، افراد گروه سنی 11-6 سال باید از آموزش به صورت رایگان برخوردار شوند و از طرفی توجه به امر آموزش به عنوان شاخصی مهم در قانون اساسی ، شورای عالی و سند تحول بنیادین به شمار می آید چون این امر به عنوان شاخص عدالت و پیشرفت در سطح جهان شناخته می شود .

مقیمی با اشاره به هدف اصلی برنامه انسداد مبادی بیسوادی مبنی براینکه هیچ دانش آموزی از آموزش عقب نماند؛افزود:در سال تحصیلی جاری حدود 7 درصد به آمار دانش آموزان پایه اول ابتدایی و به صورت میانگین حدود 4 درصد به آمار دانش آموزان دوره ابتدایی استان در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است .

معاون آموزش ابتدایی استان البرزگفت:به استناد آمار و اطلاعات جمع آوری شده  از مناطق و نواحی تابعه ، در سال تحصیلی گذشته حدود 197 نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی ترک تحصیل نموده اند که با توجه به پیگیری های به عمل آمده ، زمینه لازم در خصوص جذب اکثریت آنها در سال تحصیلی جاری به عمل آمده است و انتظار داریم با مساعدت سایر سازمانها و ارگانها ، علاوه بر دانش آموزان فوق تمامی افراد لازم التعلیم جذب مدارس شوند .

مقیمی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل آموزش وپرورش استان و معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش اظهارکرد : از مهمترین دلایل ترک تحصیل می توان به تراکم بالای کلاس های درس عنوان نمود که در این راستا در سال تحصیلی جاری، اقداماتی همچون کاهش تراکم ، استفاده بهینه از فضا ، استفاده از طرح بسته حمایتی در قالب صندلی خالی و ... در دستور کار قرار گرفت .

در ادامه جلسه ؛ ساکی مدیر کل استان با اشاره به وضعیت نیروی انسانی و ضریب استفاده از فضا در مدارس استان ، عنوان کرد در جلسات متعدد این موارد موضوعات مورد بررسی قرار گرفت است تا ضمن استفاده بهینه از فضا ، زمینه تحقق عدالت آموزشی را مهیا سازیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز