عضو شورای اسلامی شهـر کرج :

ترافیک محورهای چالوس و اتوبان هزینه های گزافی را به شهر کرج تحمیل می کند

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۹:۵۰:۲۶
کد خبر: ۴۲۸۲۸۶
ترافیک محورهای چالوس و اتوبان هزینه های گزافی را به شهر کرج تحمیل می کند
مریــم قهرمانــــی عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه استان البرز حدود 16 تا 18 درصد بار ترافیکی کل کشور را به دوش می کشد گفت: ترافیک و تردد پرحجم خودروها در جاده چالوس و اتوبان نباید به کرج تحمیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز " ، مریم قهرمانی گفت : همجواری با پایتخت و استان تهران یک مزیت و حسن برای استان البرز و به ویژه شهرستان کرج به شمار می‌آید که از سویی نباید فراموش کنیم این امر مشکلاتی را نیز برای این کلانشهر به وجود آورده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج افزود: به عنوان نمونه این استان سه راه ارتباطی بسیار مهم و در سطح ملی دارد که عبارت است از آزادراه تهران – کرج، آزادراه کرج – قزوین و بالاخره جاده چالوس و در روزهای عادی بیش از 200 هزار خودرو در این محورها تردد می‌کنند.

قهرمانی ادامه داد: هزینه نگهداری و خدمات‌رسانی به مسافران در محورهای فوق بر دوش استان البرز و به ویژه شهرستان کرج بوده و این در حالی است که بازدهی اقتصادی مناسبی از این راه‌ها نداریم.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر و بر اساس آمارهای رسمی کشوری، استان البرز حدود 16 تا 18 درصد بار ترافیکی کل کشور را تحمل می‌کند و متاسفانه هزینه‌های ناشی از این وضعیت به کرج تحمیل می‌شود.

وی افزود: اگر به وضعیت روزهای اخیر در جاده چالوس نگاه کنیم،‌ می‌بینیم که ترافیک‌های بسیار سنگین در این محور ایجاد شده و هزاران تن زباله از سوی مسافران در این جاده رها شده است.

قهرمانی گفت: از سوی دیگر مردم ساکن منطقه آسارا تنها طی سه روز بیش از بیست و چهار ساعت یک طرفه شدن جاده را تحمل کرده و به نوعی در این مدت در خانه‌های خود محبوس بودند، چرا که با خروج از خانه دیگر نمی‌توانستند بازگردند و جاده یک طرفه شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: با این وجود شهرستان کرج که همجوار اتوبان کرج و همچنین جاده چالوس است، تنها هزینه‌های سنگینی را تحمل می‌کند و بهره‌برداری اقتصادی مناسبی از این همجواری نداریم.

این مسئول ارشد شهری در پایان گفت: باید با انجام طرح‌های مطالعاتی و کار کارشناسی، ضمن ساماندهی مناسب ترافیک این دو محور پرتردد، شرایط را به صورتی ایجاد کنیم که هزینه‌ مضاعفی به کرج و مردم این شهرستان تحمیل نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز