معاونت اجتماعی ناجا البرز:

تفاهم نامه ای بین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و بسیج دانشجویی استان البرز منعقد شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۴:۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۸۰۱۴۱
تفاهم نامه ای بین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و بسیج دانشجویی استان البرز منعقد شد
معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز آسیب های اجتماعی را محصولی نوین از ناهماهنگی بین بخش های مختلف جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سرهنگ سید محمدرضا خسروی روز سه شنبه در نشست مشترکی که با بسیج دانشجویی استان البرز به منظور انعقاد تفاهم نامه ی مشترک برگزار شد، افزود: به همین منظور ضرورت دارد در این زمینه دانشگاه ها وارد عمل شوند و در کنار ما قرار گیرند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه فی مابین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و بسیج دانشجویی استان، اظهار داشت: مفاد این تفاهم نامه از امروز به صورت عملیاتی آغاز می شود تا در جهت کم شدن آسیب های اجتماعی در جامعه و اقشار مختلف به خصوص جوانان گام برداریم.

وی به سابقه تشکیل معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: معاونت اجتماعی در کنار پیشگیری انتظامی و عملیات انتظامی بر اساس دکترین نیروی انتظامی بحث پیشگیری اجتماعی را مطرح کرد و پلیس جامعه محور به عنوان یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی مطرح شد.

خسروی افزود: این معاونت از سال 80 شکل گرفت و اکنون عمر 15 ساله خود را طی می کند و اکنون در حوزه فرهنگی کار خود را دنبال می کند و بسیاری از مشکلاتی که اکنون پلیس وارد می شود ریشه در مسایل فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی یکی از اهداف اصلی در این حوزه را بحث آموزش و مشارکت دانست و بیان داشت: در این بحث 17 جامعه هدف را مورد شناسایی قرار داده ایم و بر اساس دستور العمل ها تحت آموزش قرار می دهیم که مهم ترین آنان جوانان هستند که بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه پس از این موضوع بحث مشارکت را داریم گفت: در این حوزه با دستگاه های مختلف در حوزه های خدماتی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، مشارکت و با آن ها تفاهم نامه منعقد می کنیم تا بحث آموزش همگانی مردم را در عرصه ها برای ارتقای امنیت اجتماعی داشته باشیم.

خسروی انعقاد تفاهم نامه با صدا و سیمای استان، اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و آموزش و پرورش استان را از جمله این مشارکت ها عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته بیش از 100 هزار دانش آموز را تحت پوشش آموزش های مورد نظر قرار دادیم.

وی اطلاع رسانی را یکی دیگر از مسئولیت های این بخش برشمرد و گفت: حضور در افکار عمومی و رسانه های عمومی و سوق دادن افکار عمومی که منجر به کاهش معضلات اجتماعی شود از جمله وظایف این بخش است.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز همچنین تشکیل شورای اطلاع رسانی در این معاونت را از دیگر بخش های فعال در این معاونت عنوان کرد و افزود: مجموع تدابیر ناجا در این بخش تصمیم گیری و به اطلاع مردم رسانده می شود.

وی همچنین به شورای پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: در این بخش با بسیج دانشجویی همکاری می کنیم و در نظر داریم تا در فصل نامه های علمی پژوهشی مقالات دانشجویان را در مقاطع مختلف تحصیلی منتشر کنیم.

خسروی ادامه داد: یکی دیگر از بخش های فعال در این معاونت تشکیل اتاق فکرهای مختلف است که با انعقاد تفاهم نامه ها از پتانسیل علمی و فکری دانشگاه ها استفاده می کنیم تا بهره برداری از داده های علمی برای رفع مشکلات جامعه داشته باشیم.

وی گفت: براساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده مسایل اجتماعی به سه دسته آسیب ها، انحرافات و جرایم دسته بندی می شوند که با استفاده از دیدگاه مردم و نخبگان و پرونده های موجود در سطح کلانتری ها جرایم بیشترین آمار را دارد ولی بر اساس داده های علمی، مسایل اجتماعی اول استان را مشخص کرده ایم که به صورت علمی درصدد هستیم در راه کاهش آن قدم برداریم.

وی افزود: در صورتیکه این مسایل اجتماعی درست نشود مانند یک ویروس از جایی به جای دیگر منتقل می شود.

خسروی یکی دیگر از بخش های فعال در این معاونت را مشاوره و مددکاری دانست که با حضور کارشناسان و روانشناسان تحصیل کرده در سطح کلانتری ها فعالیت می کند تا پرونده ها قبل از ارجاع به مراجع قضایی حل و فصل شود.

وی گفت: همچنین نزدیک به 30 پلیس افتخاری در این بخش مشغول کار هستند و از دانشجویان روانشناسی در کارورزی در این بخش استفاده می شود.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز به حضور فعال مشاوران در بین دانش آموزان اشاره کرد و افزود: همچنین این مشاوران در انجمن اولیاء و مربیان نیز حضور دارند.

وی اضافه کرد: بسیج دانشجویی می تواند پل ارتباطی خوبی بین پلیس و قشر دانشجو باشد.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و بسیج دانشجویی استان البرز منعقد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز