عملیات ساخت شهر سلولی از اردیبهشت ماه درالبرز آغاز می شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۱۱:۵۶:۵۲
کد خبر: ۵۴۵۲۶۰
عملیات ساخت شهر سلولی از اردیبهشت ماه درالبرز آغاز می شود
مسئول راه اندازی شهر سلولی گفت که عملیات اجرایی ساخت نخستین شهر سلولی در پردیس دانشگاه خوارزمی البرز در نیمه اول اردیبهشت ماه امسال آغاز خواهد شد.

دکتر محمد نبیونی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری برنا ،   افزود: در اسفند ماه سال گذشته 2 تفاهم نامه به منظور ایجاد و راه اندازی شهر سلولی در پردیس دانشگاه خوارزمی البرز منعقد شد.

وی اظهار داشت: تفاهم نامه اول بین معاون علم و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تفاهم نامه دوم بین رئیس دانشگاه خوارزمی و رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی ایران امضاء شد.

وی گفت: به منظور ایجاد این شهر سلولی 3 فاز در نظر گرفته شده که آغاز ساخت فاز اول آن که قسمت 'شتاب دهنده مهندسی بافت' است در اردیبهشت ماه سال جاری انجام می شود.

نبیونی افزود: قسمت شتاب دهنده مهندسی بافت مجموعه ای است که واحدهای فناور را مورد حمایت قرار می دهد تا این واحدها بتوانند به شرکت های دانش بنیان تبدیل شده و در پارک علم و فناوری مستقر شوند.

وی ادامه داد: این بخش که بخش حمایتی و نظارتی برای استقرار شرکت های دانش بنیان است، در فضایی به مساحت 10 هکتار ساخته می شود.

نایب رئیس انجمن زیست شناسی ایران با بیان اینکه نخستین شرکت دانش بنیان تا پایان سال جاری در این قسمت مستقر خواهد شد، اضافه کرد: ایجاد شرکت های دانش بنیان به بخش خصوصی که همان انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بیوتکنولوژِ ایران برای حمایت واگذار می شود.

وی گفت: ایجاد فاز دوم این شهر که ایجاد پارک علم و فناوری تخصصی سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی است نیز از سال 97 آغاز می شود.

نبیونی در خصوص بودجه ایجاد پارک علم و فناوری شهر سلولی افزود: یک دهم بودجه مورد نیاز آن توسط معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و مابقی توسط بخش خصوصی تامین می شود.

وی یادآور شد به احتمال زیاد که آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت شهر سلولی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

شهر سلولی مشتمل بر پارک علم و فناوری تخصصی، حوزه سلول های بنیادی، مرکز درمانی تخصصی سلول درمانی، موزه سلول، شتاب دهنده تخصصی مهندسی بافت و مرکز حمایتی آموزشی و توانمندی شرکت های دانش بنیان است.

این شهر در مساحتی حدود 60 هکتار در پردیس دانشگاهی خوارزمی کرج ایجاد خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز