سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج گفت:

دولت یازدهم توجه ویژه ای به گسترش و توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در سطح کشور داشته است

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۳:۲۶:۴۹
کد خبر: ۵۶۹۵۵۲
دولت یازدهم توجه ویژه ای به گسترش و توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در سطح کشور داشته است

 

به گزارش خبرگزاری برنا ،برزین ضرغامی روز پنجشنبه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با سیاستگذاری و حمایت هدف دار و ضابطه مند از فعالان و موسسات قرآن و عترت در راه توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) گام های موثری برداشته اظهار داشت: اعطای ٥٠ درصد اعتبار حمایتی از موسسات قرآن وعترت و فعالان قرآنی به همین منظور بوده است.

 

وی افزود: استان البرز نیز دارای ظرفیت ها و استعدادهای بالایی در حوزه فعالیت های قرآنی است و البته مختصات فرهنگی-اجتماعی و مذهبی این استان نیز ایجاب می کند تا با رصد و برنامه ریزی دقیق تری نسبت به هدایت و حمایت بیشتر از فعالیت های قرآنی و مذهبی همت گماریم .

 

ضرغامی گفت: به همین منظور و با هدف اجرای ماده ٧ همین آئین نامه، در صدد آن هستیم تا با جلب موافقت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، مقدمات تصویب و تخصیص اعتبار ویژه برای موسسات و فعالیتهای قرآنی البرز در سال ٩٦ به تصویب برسد.

وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت در آئین نامه امسال، نگاه تعاملی و تخصیص اعتبار از سرفصل وزارت فرهنگ به دانشگاه ها و حوزه های علمیه است که طبعا بر اساس آئین نامه مذکور درصد قابل توجهی از اعتبارات میتواند به حوزه های علمیه و دانشگاه های استان البرز اختصاص یابد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز آمادگی آن را دارد تا با پیگیری ویژه نسبت به اخذ این حمایت ها اقدام نماید.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز همگرائی و هم افزائی در فعالیت های قرآنی را یک ضرورت و نیاز مهم عنوان و تصریح کرد:بی شک رسیدن به افقهای مطلوب حوزه قرآن و عترت تنها در پرتو تشریک مساعی ،تجمیع توان و استعدادهای دستگاهها ، فعالان و خادمان قرآن و عترت محقق خواهد شد.

ضرغامی افزود: به همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچون سال های گذشته آماده تعامل و هم افزائی با سایر دستگاههای فعال در حوزه قرآن و عترت است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام آئین نامه و نحوه توزیع یارانه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و استان های مجری جشن رمضان برای چهارگروه موسسات قرآنی،حوزه های علمیه،دانشگاه ها وفعالان قرآنی خبرداد و گفت: امیدواریم با بهره گیری از تدابیر و برنامه های پیش بینی شده و همت شهروندان زمینه بهره مندی هرچه بیشتر آحاد جامعه از ظرفیت های بالای این نمایشگاه فراهم آید.

ضرغامی افزود: امسال در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت ضوابط و شرایط ویژه ای برای دریافت بن خرید محصولات فرهنگی و مذهبی ویژه موسسات قرآنی،حوزه های علمیه،دانشگاه ها و خادمان قرآنی در نظر گرفته شده که این آیین نامه متناسب با ظرفیتهای موسسات و سیاستهای حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم و اعلام شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز