آماده‌باش کامل دستگاههای اجرایی در پی اخطاریه هواشناسی

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۹:۳۳:۵۴
کد خبر: ۸۶۹۱۰۸
آماده‌باش کامل دستگاههای اجرایی در پی اخطاریه هواشناسی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، از آماده‌باش دستگاههای اجرایی البرز در پی اخطاریه هواشناسی به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی مهرور  گفت: بر اساس گزارش هواشناسی، از اواخر روز سه‌شنبه تا اوایل وقت پنجشنبه شاهد جوی ناپایدار در منطقه البرز مرکزی خواهیم بود که به موجب آن وزش باد شدید و لحظه ای، گرد و خاک و بعضی ساعات رگبار پراکنده و رعد و برق رخ خواهد داد.

وی حضور فرمانداران، بخشداران و شهرداران را در محل خدمتشان به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی ضروری دانست و از شهروندان خواست، برای جلوگیری از خطرات رعد و برق و صاعقه و سیلابی شدن موقت رودخانه ها و مسیل ها به ویژه در ارتفاعات از اسکان در این مناطق خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر لزوم حفظ آمادگی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و شهرستان ها به منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی، ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی تأکید کرد.

مهرور تاکید کرد: صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی استانی و شهرستانی و مسؤولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تأثیر به ویژه کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها لازم است؛ شهروندان از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی مکان های امن برای اسکان موقت شهروندان و آمادگی شرکت های خدماتی، امری ضروری محسوب می شود تا در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن اقدامات لازم برای امداد و خدمت‌رسانی انجام شود.

 

نظر شما