مرگ ۱۳۷ هکتار از عرصه‌های طبیعی کردستان در آتش

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۴:۰۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۸۲۰۴
مرگ ۱۳۷ هکتار از عرصه‌های طبیعی کردستان در آتش
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ابتدای خرداد امسال تاکنون ۱۳۷ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان شامل ۴۳ هکتار جنگل و ۹۴ هکتار مرتع در آتش بی توجهی مردم سوخته است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سعدی نقشبندی، اظهار داشت: گرمای زودهنگام و پوشش گیاهی مناسب با توجه به پراکنش مطلوب بارندگی‌ها باعث شد تا آتش سوزی مراتع و جنگل‌های استان زودتر از سال گذشته آغاز شود.

او با بیان اینکه شروع آتش‌سوزی‌های امسال از ۹ خرداد ماه بوده است، افزود: تاکنون ۳۳ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان روی داده که طی آن ۱۳۷ هکتار شامل ۹۴ هکتار مراتع و ۴۳ هکتار  از جنگل‌ها در آتش سوخته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: پارسال ۲۷۱ فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان رخ داد که طی آن ۲ هزار و ۶۵۵ هکتار در آتش سوخت.

نقشبندی به برنامه های اداره کل منابع طبیعی استان برای مقابله با آتش سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: تیمی بندی گروه‌های اطفای حریق در ۱۰ شهرستان انجام و کارکنان ادارات منابع طبیعی نیز به امکانات لازم، مجهز شده‌اند.

او به همکاری مطلوب و اعلام آمادگی انجمن‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در مناطق جنگلی اشاره کرد و گفت: جلب همکاری دهیاران، فرهنگسازی با استفاده از چهره‌های فرهنگی و تاثیرگذار استان و برگزاری دوره‌های ترویجی و آموزشی از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی در سال جاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به اینکه شیوع کرونا باعث شد تا حضور مردم  برای تفریح در عرصه‌های طبیعی در دو ماه نخست بهار کمتر باشد، تاکید کرد: با برداشته شدن محدودیت‌ها این حضور افزایش یافت و همین حضور بیشتر زمینه ساز شروع زودهنگام آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی شد.

او با بیان اینکه بیشترین آتش سوزی امسال در عرصه‌های طبیعی سنندج روی داده است، افزود: از مردم انتظار داریم تا از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی به منظور پخت و پز جدا خودداری کنند و هر گونه آتش سوزی را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند

نقشبندی یادآور شد: منابع طبیعی علاوه بر کارکردهای زیست محیطی، برای منابع آبی استان هم مهم است و در صورت خدشه به این عرصه‌ها باید منتظر صدمه‌های شدید به منابع آبی هم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز