طلب هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی شهرداری ایلام از دستگاه‌های اجرایی

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۰:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۲۲۲۸۸
طلب هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی شهرداری ایلام از دستگاه‌های اجرایی
شهردار ایلام میزان طلب شهرداری از دستگاه‌های اجرایی را حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و خواستار اهتمام این مجموعه‌ها برای پرداخت مطالبات شد.

به گزارش برنا از ایلام :طالب صادقیان  اظهار داشت: شهرداری ایلام این مقدار بدهی را از بانک‌های عامل، ادارات، نهادها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها طلب دارد که هنوز وصول نشده است.

وی افزود: بیشتر این طلب مربوط به جریمه ماده ۱۰۰، پرداخت نکردن عوارض، هزینه پروانه ساخت یا جریمه اضافه بناست که باید به شهرداری پرداخت شود.

شهردار ایلام با اشاره به هزینه‌های شهرداری تاکید کرد: این مجموعه حدود یک هزار نیرو دارد که ماهیانه ۷۰ میلیارد ریال تنها برای حقوق و مزایای آنها باید پرداخت شود که با مشکلات عدیده‌ای برای تامین آن روبروست.

صادقیان یادآور شد: شهرداری درصدد ایجاد تفاهم با این مجموعه‌های بدهکار است تا از این طریق بخشی از هزینه‌های جاری و عمرانی خود را جبران کند.

وی با اشاره به رابطه میان مجموعه شهرداری با اعضای شورای شهر اضافه کرد: رابطه شهردار و شورا تعریف شده است، اعضای شورای شهر دارای جایگاه نظارتی هستند و شهردار نیز در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها باید با هماهنگی و موافقت شورا برنامه‌های خود را عملیاتی و مصوبه اعضای شورا را کسب کند.

شهردار ایلام با اشاره به تصویب بودجه ۴۰۰ میلیارد ریالی در سال ۹۹ برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در شهر ایلام گفت: بیشتر طرح‌ها بطور معمول در قالب بودجه‌ای تعریف می‌شوند که سالیانه به تصویب شورا می‌رسد و برخی اوقات برای اجرایی کردن این طرح‌ها ممکن است اختلاف‌نظرهایی نیز بروز کند که طبیعی است و اگر اختلافی نباشد باید به رابطه شهرداری و شورا شک کرد.

صادقیان اظهار داشت: این اختلاف‌نظرها بطور معمول به یک نتیجه و رهاورد پخته و سنجیده منجر می‌شود تا فعالیت‌ها دارای نقاط نقص کمتری باشد.

وی افزود: رابطه میان شهرداری و اعضای شورا در حوزه شخصی دارای هیچگونه مشکل و تقابلی نیست و در مسائل اداری نیز فقط مقوله مشورت وجود دارد که اعضای کنونی شورای شهر ایلام از سه سال گذشته تاکنون هماهنگی و همراهی بسیاری خوبی با شهرداری داشته و در سایه این حمایت‌ها رضایت نسبی شهروندان ایلام از عملکرد صورت گرفته جلب شده است.

 

نظر شما