مدیرعامل آب منطقه ای در گفتگو با برنا:

احداث سد چناره توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد می نماید

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۰:۰۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۷۴۹۲
احداث سد چناره توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد می نماید
مدیرعامل آب منطقه ای ایلام گفت: این سد از نوع سنگریزه ای با هسته رسی به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر ، طول تاج ۵۵۰ متر و حجم مخزن ۷۷ میلیون متر مکعب با ایجاد چشم اندازی مناسب ، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد خواهد نمود.

 پوراحمد در گفتگو با برنا اظهار کرد :  بر اساس طرح مطالعاتی، سد چناره روی رودخانه ای به همین نام در حد فاصل استان های ایلام و کرمانشاه در ۲۴ کیلومتری اسلام آباد و ۲۵ کیلومتری سرابله باید تاکنون احداث می شد.

اوافزود: : ساخت سد چناره به عنوان یک پروژه ملی و تاثیرگذار در تامین آب شرب شهرستان های ایلام،سیروان و چرداول و همچنین تامین آب صنعت و آبیاری اراضی شهرستان چرداول سالهاست که به دلایلی منجمله عدم تخصیص آب و مشکلات و محدویتهای مندرج در موافقتنامه اجرایی نشده بود که با پیگیریها و حمایت استاندار محترم و مساعدت وزیر محترم نیرو موانع برطرف و در حال آغاز فعالیت اجرایی می باشد.

او یاد آور شد : ظرف کمتر از دوسال تخصیص آب این طرح ابلاغ، مطالعات سد منطبق بر تخصیص ابلاغی بازنگری و به تصویب کمیته تخصصی ویژه شرکت مدیریت منابع آب ایران رسید و در سال ۱۳۹۸ موافقتنامه طرح اصلاح و در پیوست قانون بودجه سال جاری اعتباری برای این طرح پیش بینی شد.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام تصریح کرد : پس از اجرا و بهره برداری از این طرح بزرگ و موثر، تحولی اساسی در بخش صنعت و کشاورزی شهرستان چرداول و به تبع آن ، رونق تولید ، افزایش درآمد و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را در پی خواهد داشت.

 پوراحمد در خصوص مشخصات فنی این این پروژه خاطرنشان ساخت : این سد از نوع سنگریزه ای با هسته رسی به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر ، طول تاج ۵۵۰ متر و حجم مخزن ۷۷ میلیون متر مکعب با ایجاد چشم اندازی مناسب ، پتانسیل توسعه گردشگری و توریسم را در منطقه ایجاد خواهد نمود.

او در پایان از تلاش ها و پیگیریهای مجدانه مهندس سلیمانی دشتکی استاندار محترم استان و همچنین مساعدت و پشتیبانی وزیر محترم نیرو دکتر اردکانیان که منجر به اجرایی شدن این سد شد قدردانی نمود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز