باحضور هنرمندان;

آیین روز ملی سینما در ایلام برگزار شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۳:۲۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۷۸۸۹
آیین روز ملی سینما در ایلام برگزار شد
از افتخارآفرینان و پیشکسوتان عرصه مستند و فیملسازی در استان ایلام تجلیل شد،

به گزارش خبر گزاری برنا از ایلام، آئین بزرگداشت روز سینما با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود، صبح امروز در سالن سینما فرهنگ ایلام با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و فیلمسازان، عکاسان، مستندسازان و جمعی از علاقمندان حوزه فیلم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با اجرای وحید اسلامی فیلمساز و منتقد سینما برگزار شد، عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با گرامیداشت روز ملی سینما و با تبریک این روز به همه تلاشگران و علاقمندان این عرصه اظهار کرد: این اولین برنامه فرهنگی و هنری هست که طی شش ماه گذشته تدارک دیدده شد و دلیل برگزاری آن تکریم روز سینما به صورت نمادین و تجلیل از بزرگان و هنرمندان موفق این عرصه است.

وی بیان کرد: در استان ایلام اشخاصی را داریم که آبروی حوزه فیلم، مستندسازی و عکاسی هستند و در عرصه های ملی و حتی بین المللی پیوسته حضور و بروز دارند و مناسبت روز سینما فرصت مناسبی برای تجلیل و تقدیر این عزیزان بود، در ایامی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و تمام مناسبات را تحت الشعاع قرار داد، جامعه فرهنگی و هنری استان از پا نایستاد و در فضای مجازی نقش آفرین بود.

وی افزود:به مدد حضور رسانه های استان بود که اطلاع رسانی ها به خوبی انجام گرفت و بسیاری از هنرمندان در فضای مجازی پای کار آمدند و به تولید محتوا پرداختند، هنرمندان تنها قشری هستند که می توانند رویکرد زندگی سازگار با کرونا  را به مردم جامعه آموزش دهند و موثر باشند.

خودآموز با یادی از زنده یاد استاد علی باسره پیشکسوت عرصه فیلم و نمایش که چندی پیش دار فانی را وداع گفت تاکید کرد: روز سینما بهانه خوبی برای تکریم و تقدیر از خانواده محترم زنده یاد استاد علی باسره است و جامعه فرهنگی استان نقش آفرینی های ماندگار ایشان را در عرصه فیلم و نمایش از یاد نمی برد، همچنین باید از خانواده محترم زنده یاد علی احسان پورمند تقدیر کنیم تا چند دهه تلاش و همت این فیلمساز و مستندساز فقید که دومین سرپرست انجمن سینمای جوانان ایلام بودند، گرامی داشته شود.  

در ادامه این مراسم فیلم کوتاه «زنگ پایان» ساخته نریمان خلیلی که آخرین نقش آفرینی استاد علی باسره به حساب می آید اکران شد و پس از آن از سرکار خانم معاضدی همسر ایشان تجلیل و تقدیر به عمل آمد. همچنین از خانواده زنده یاد علی احسان پورمند پورمند از سرپرستان سابق انجمن سینمای جوانان استان ایلام تقدیر و تجلیل شد.

پایان بخش این مراسم تجلیل از افتخارآفرینان حوزه فیلم، مستند و عکس بود که طی یک سال گذشته در جشنواره های ملی و بین المللی برگزیده شدند.

تجلیل از مهدی نورمحمدی مستندساز برجسته و ملی، صدیقه خدایی مستندساز و عکاس، وحید اسلامی فیلمساز و مدرس سینما، روح اله اکبری فیلمساز، محسن کولیوندی مستندساز، سعید اسماعیل بیگی سازنده فیلم کوتاه، سجاد احمدبیگی فیلمساز، علی کریمی و علی جعفری به عنوان عکاس از جمله این هنرمندان بودند.

همچنین از عکاسان برگزیده جشنواره خانه پایگاه سلامت جامعه خانم ها: زهرا رضایی و زیبا امیدیان پور، و آقایان رامین اناری و ناصر گل نظری نیز

نظر شما