استاندار ایلام:

۹۰۰ میلیارد ریال برای محرومیت زدایی هلیلان و ملکشاهی اختصاص یافت

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۱:۳۵:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۸۸۲۴
۹۰۰ میلیارد ریال برای محرومیت زدایی هلیلان و ملکشاهی اختصاص یافت
استاندار ایلام گفت: علاوه بر بودجه های مصوب استانی، ملی و تسهیلات ارزان قیمت جهت اشتغال و تولید در شهرستان های ملکشاهی و هلیلان ۹۰۰ میلیارد ریال نیز از طرف بنیاد مستعضفان، بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری برای محرومیت زدایی این شهرستان ها اختصاص یافته است.

به گزارش برنا از ایلام ؛قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در نشست محرومیت زدایی شهرستان های هلیلان و ملکشاهی اظهار داشت: در راستای محرومیت زدایی این شهرستان ها سازمان هایی نظیر بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و معاونت محترم مناطق محروم ریاست جمهوری اهتمام لازم داشته اند و این روند باید در استان استمرار یابد.

وی با بیان اینکه همه مصوبات سفر معاون بنیاد مستضعفان به ایلام تامین اعتبار خواهد شد، افزود: با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن هزار واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند ایلامی ساخته می شود که با تکمیل این تعداد واحد، انقلاب عظیمی در استان ایجاد می شود.

استاندار ایلام با اشاره به تعداد ۲۸ هزار تبلتی که جهت سهولت آموزش دانش آموزان محروم کشور در نظرگرفته شده است از مدیران بهزیستی و کمیته امداد استان خواست که سهم استان را دریافت کرده و بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه بر لزوم گزارش هفتگی درصد پیشرفت فیزیکی پروژه های بنیاد توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران شهرستان های هلیلان و ملکشاهی تاکید کرد و گفت: مدیران باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و در جهت توسعه و محرومیت زدایی استان اهتمام جدی باشند.

وی همچنین اضافه کرد: در خصوص روند پیشرفت پروژه های بنیاد مستضعفان و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری ، فرمانداران ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان و مدیران دستگاه های اجرایی بصورت هفتگی اقدامات انجام شده جهت اتمام پروژه ها را به بنیاد مستعضعفان اطلاع دهند.

استاندار ایلام با اشاره به موقعیت بی نظیری که برای محرومیت زدایی هلیلان و ملکشاهی بوجود آمده است، افزود: بنیاد مستضعفان برای هر زمین ورزشی در این شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص داده و در خصوص تکمیل پروژه‌های ورزشی این دو شهرستان اعلام آمادگی کرده است.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی و کمک بلاعوض بنیاد جهت تسریع در تکمیل پل جزمان در هلیلان یادآور شد: بنیاد مستضعفان جهت پروژه پل جزمان هلیلان نیز ۲۵ میلیارد ریال اختصاص داده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه بنیاد مستضعفان بصورت جدی برای محرومیت زدایی هلیلان و ملکشاهی اهتمام دارد، افزود: در راستای تسریع در ساخت مسکن مددجویان ایلامی، بنیاد مستضعفان سیمان رایگان جهت تکمیل این واحدها را تامین می کند.

کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان برای تکمیل پروژه‌های با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی

استاندار ایلام افزود: بنیاد مستضعفان کشور علاوه بر بودجه های مصوب استانی پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در این ۲ شهرستان را نیز تکمیل خواهد کرد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: طی جلسات و رایزنی های صورت گرفته با معاون بنیاد مستضعفان، امکان افزایش اعتبار جهت محرومیت زدایی این دو شهرستان نیز وجود دارد و بنیاد مستضعفان با همین رویه ای که در ۲ شهرستان هلیلان و ملکشاهی بکار گرفته بصورت موردی و پروژه ای در سایر شهرستان های استان برای محرومیت زدایی اقدام می کند.

وی با بیان اینکه تنها در ۲ استان ایلام و سیستان بلوچستان، ۲ شهرستان تحت پوشش بنیاد مستضعفان قرار گرفته اند، اظهار داشت: این موضوع نشان از عنایت و توجه بنیاد به استان ایلام جهت محرومیت زدایی است.

استاندار ایلام از اختصاص ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جهت توسعه و تجهیز کتابخانه های شهرستان های ملکشاهی و هلیلان از سوی بنیاد مستضعفان خبر داد و افزود: از این میزان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جهت کتابخانه‌های هلیلان و ۳۰۰ میلیون ریال جهت کتابخانه های ملکشاهی است.

سلیمانی دشتکی گفت: بنیاد جهت تکمیل مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ۲ شهرستان هلیلان و ملکشاهی نیز چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض خواهد کرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سه نوع تسهیلات جهت اشتغال جوانان در این دو شهرستان در نظر گرفته است، افزود: این تسهیلات شامل ۱۵۰ میلیارد ریال جهت مشاغل خرد و خانگی با یارانه و کمترین نرخ سود بانکی، ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود چهار درصد جهت اشتغال جوانان هلیلانی و همچنین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت ارائه و آغاز پروژه های تکمیل زنجیره تولید در استان است.

گفتی است این نشست با حضور استاندار، معاونان استاندار و فرمانداران هلیلان و ملکشاهی برگزار شد و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی بصورت ویدیو کنفرانسی روند پیشرفت پروژه‌های بنیاد در دو شهرستان هلیلان و ملکشاهی را تشریح کردند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز