تحویل ۴۰۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا به دانشگاه علوم پزشکی ایلام

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۲:۴۷:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۸۹۲۴
تحویل ۴۰۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا به دانشگاه علوم پزشکی ایلام
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، گفت: ۱۱ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا سهمیه استان ایلام است که در مرحله نخست چهار هزار ۲۲۵ مورد از آن تحویل استان شده است.

به گزارش برنا از ایلام , دکتر محمد کریمیان  اظهار داشت: در حال حاضر واکسن آنفولانزا توسط شبکه‌های بهداشت سطح استان به صورت رایگان برای مادران باردار تزریق می‌شود.

او افزود: واکسیناسیون آنفلوانزای فصلی برای واجدین شرایط و اولویت‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل کارکنان شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی ، کارکنان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت، زنان باردار، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی (مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل)، سالمندان واجد شرایط انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه داشتن پرونده الکترونیک سلامت در نزدیکترین پایگاه سلامت محل سکونت یا خانه بهداشت روستای محل سکونت برای تزریق واکسن ضروری استافزود: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفلوانزا به صورت تدریجی و مرحله بندی شده به استان تخصیص می یابد لذا توزیع و تزریق واکسن آنفلوانزا مطابق اولویت‌های اعلام شده خواهد بود.

 
 آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشا ویروسی است که ویروس‌های آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا، توسط سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می‌شوند و این بیماری در تمام طول سال رخ می‌دهد، اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن در پائیز و زمستان است.

 

نظر شما