سفر ناتمام اربعین حسینی و حسرتی که امسال بر دلها ماند

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۵۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۹۸۸۵
سفر ناتمام اربعین حسینی و حسرتی که  امسال بر دلها ماند
در این روز ها همه مردم استان ایلام بهت زده و غمگین هستند که چرا امسال توفیق نشد بار دیگر ارادت خود را به سلاله پاک پیامبر اعظم سلام الله علیه نشان دهند و با هر چه که در اختیار داشتند به زائران خدمت کنند، و بعضی ها هم آن را یک امتحان الهی می دانند که بیشتر قدر این موهبت و توفیق الهی و حسینی را بدانند و در سال های آینده بهتر و بیشتر به زائران خدمت کنند.

به گزارش خبر گزاری برنا از ایلام , راهپیمایی اربعین حسینی در سال های اخیر به عنوان یکی از شعائر اسلامی در جهان همه ساله همزمان با نزدیک شدن به بیستم صفر آغاز می شود و در این مراسم مسلمانان و ارادتمندان به اهل بیت (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از هر دین و مذهبی در آن حضور می یابند و ارادت خود را به ایشان اعلام می کنند.

گرچه نام کربلا و یاد عاشورای محرّم سال 61 هجری بعد از شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش، مرزهای جغرافیایی و تاریخی را درنوردید؛ اما پیامبر خداصلی الله علیه وآله وسلم از همان هنگامه تولّد نواده معصومش حادثه عاشورا را برای امّت اسلامی بیان فرموده بود؛ لذا افرادی چون «جابر بن عبدالله انصاری» با آغاز سفر تاریخی امام حسین علیه السلام - از مدینه به مکّه و از آنجا به عراق - تحقّق این پیش گویی را مدّ نظر داشتند. 

جابر و یارانش برای اعلام وفاداری به ساحت مقدّس نبوّت و امامت، انزجار از رژیم ستمگر اموی، اطلاع رسانی و تبلیغ آرمان های عاشورائیان و بیدار ساختن افکار عمومی، در فرصتی مناسب، اوّلین «کاروان زیارتی» را به حرکت درآوردند.

استان ایلام در سالهای اخیر به عنوان پایتخت خادمان حسینی با حضور زائران اربعین حسینی از اقصی نقاط کشور و حتی از کشورهای خارجی در چنین روزهایی شور  و حال خاصی را به خود می دید اما امسال با توجه به شرایط ویژه که به واسطه ویروس منحوس کرونا در سطح ممالک اسلامی و کل دنیا وجود دارد این فیض عظیم برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی در شهر مهران و استان ایلام سلب شد.

امروز اگر از هر ایلامی و مهرانی سوال شود که چه احساسی دارید؟ همه با آه و افسوس  جواب خواهند داد که همه دلتنگ آن شور و حال نینوایی در استان هستیم و دعا میکنیم با ریشه کنی این ویروس، امسال که توفیق نشد خادم زائران اربعین حسینی باشیم اما در سال های آینده بهتر و بیشتر بتوانیم به زائران کوی دوست خدمت کنیم.

سالهای گذشته در چند روز مانده به اربعین تمامی خیابان ها و محورهای مواصلاتی شهر مهران و شهر ایلام و سایر شهرهای تابعه استان مملو از دلدادگان عاشقی کوی دوست بود اما امروز اگر سری به جاده های منتهی به پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی بزنید از آن شور عاشقی دیگر خبری نیست و حسرت آن هم برای زائران بر دل می ماند و هم برای خادمان آنها.

 در این روز ها همه مردم استان ایلام بهت زده و غمگین هستند که چرا امسال توفیق نشد بار دیگر ارادت خود را به سلاله پاک پیامبر اعظم سلام الله علیه نشان دهند و با هر چه که در اختیار داشتند به زائران خدمت کنند، و بعضی ها هم آن را یک امتحان الهی می دانند که بیشتر قدر این موهبت و توفیق  الهی و حسینی را بدانند و در سال های آینده بهتر و بیشتر به زائران خدمت کنند.

 امسال نیز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ، مسئولان کشوری و استانی به ویژه وزارت بهداشت و درمان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و بسته بودن تمامی مرزهای کشور به روی زائران، انتظار داریم هموطن های عزیزمان در سراسر ایران اسلامی با زنده نگه داشتن اربعین حسینی در دل‌های خود،این مراسم را در در منازل خود برگزار کرده و از مراجعه به مرز ها خودداری کنند.

زائران عزیز بایستی بدانند با مراجعه آنها به مرز ها ،علاوه بر اینکه رنج سفر ناتمام را بر خود  تحمیل می کنند، با توجه به عدم آمادگی استانهای درگیر با تردد زائران اربعین حسینی به دلیل نبود امکانات رفاهی و خدماتی، باری را بر دوش این استان ها و نیروهای انتظامی و امنیتی می گذارند.

پس در انتها زائران عزیز با شعار اربعین امسال در خانه می مانم، هم به سلامتی خود کمک کنند و هم ناقل این ویروس خطرناک به اطرافیان و هموطنان نباشند.

 

سروان علی محمدمرادی:مسئول نشر و رصد فضای مجازی پلیس ایلام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز