معاونت بهداشت و درمان استان:

واکسن آنفولانزا به ترتیب به گروههای آسیب پذیر تزریق می شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۱:۲۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۱۵۵۰
واکسن آنفولانزا به ترتیب به گروههای آسیب پذیر تزریق می شود
معاونت بهداشت و درمان استان گفت : واکسن آنفولانزا در پارت‌های مختلف برای همه استان‌ها مشخص و در اختیار حوزه بهداشت و درمان قرار گرفته و بین گروه‌های تعریف شده توسط وزارت بهداشت بصورت رایگان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام ,جمیل صادقی‌فر اظهار داشت : این گروه‌ها را شامل مادران باردار، کادر بهداشت و درمان در معرض خطر، افرادی که تحت پوشش بهزیستی بوده و در خانه‌های سالمندان و مراکز معلولین سکونت دارند، بیماران خاص، جانبازان شیمیایی بالای 50 درصد و همچنین گروه‌های محدودتر مثل محیط زیست، هلال احمر، سازمان انتقال خون، پزشکی قانونی، اورژانس و...عنوان کرد و گفت روش توزیع واکسن توسط مراکز بهداشتی انجام و پس ازاخذ کد ملی افراد بر روی پوکه و ثبت در سامانه سیب تزریق شده و همانند ادوار گذشته به کسی تحویل داده نمی شود.

او ایمنی واکسن را 40 تا 60 درصد بیان و خاطر نشان کرد مردم نباید استرس و اضطراب دریافت واکسن داشته باشند. این مقام بهداشتی اظهار امیدواری کرد با توجه به کاهش ویروس آنفولانزا در نیمکره جنوبی به یک دهم سال‌های قبل این اتفاق نیز در نیمکره شمالی که شامل کشورمان نیز می باشد صورت پذیرد.

معاونت درمان استان رعایت پروتکل‌ها را مهمترین عامل جلوگیری از ویروس آنفولانزا دانست و بر رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت شامل استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دستها و رعایت فاصله اجتماعی تاکید موکد کرد.

 

نظر شما