فرمانده سپاه:

نقاهتگاه شهدای قلاویزان واحد پشتیبان بیمارستان های ایلام است

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۰۸:۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۶۶۶۴
نقاهتگاه شهدای قلاویزان واحد پشتیبان بیمارستان های ایلام است
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی شهدای قلاویزان در واقع به عنوان مکان پشتیبان برای دیگر بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش ایرنا از ایلام ، سردار جمال شاکرمی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نقاهتگاه شهدای قلاویزان ایلام اظهار داشت: سپاه همسو با سایر دستگاه های عضو ستاد مقابله با کرونا هم راستا و هماهنگ با دانشگاه علوم پزشکی با تجهیرات و امکانات درمانی به میدان عمل آمده است.

وی افزود: این نقاهتگاه با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ورود دستگاه های نظامی در موضوع مقابله با کرونا و نیز مصوبه ستاد استانی کرونا با همکاری ورزش و جوانان، شهرداری و علوم پزشکی و پشتیبانی و حمایت استانداری ایجاد شده و به تدریج سایر دستگاه ها به فراخور نیاز وارد عمل خواهند شد.

سردار شاکرمی یادآور شد: این نقاهتگاه آماده پذیرش بیماران ترخیص شده از مراکز درمانی است و ضمن رعایت فاصله اجتماعی از امکانات و تجهیزات درمانی مورد نیاز این بیماران برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: با توجه به اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها زیاد است از هفته آینده بیماران قابل ترخیص قبل از ورود به منازل خود در این نقاهتگاه نگهداری می شوند تا تعداد بیماران بستری بیمارستان ها  کاهش یاید.

دکتر محمد کریمیان به مزایای این نقاهتگاه اشاره کرد و افزود: ظرفیت بیمارستان ها در حال تکمیل شدن است بنابراین با انتقال بیماران قابل ترخیص به این مکان، بیماران بدحال تا زمان بهبودی در بیمارستان ها نگهداری می شوند.

وی یادآور شد: همچنین تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران با مشکل و محدودیت هایی همراه است که باید با دستگاه های اکسیژن ساز تقویت و تجهیز شوند.

نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی استان ایلام با حضور استاندار افتتاح شد.

این مکان با همکاری سپاه، ورزش و جوانان، شهرداری، علوم پزشکی و حمایت استانداری در مجموعه ورزشی شهدای قلاویزان برپا شده است.

این نقاهتگاه در ۲ بخش زنان و مردان ایجاد شده و دارای بخش های نمازخانه، احیای قلبی و ریوی، ایستگاه پرستاری و غذاخوری است.

 

نظر شما