رئیس بنیاد مستضعفان به ایلام سفر می کند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۰۸:۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۹۱۷۸
رئیس بنیاد مستضعفان به ایلام سفر می کند
استاندار ایلام از سفر رئیس بنیاد مستضعفان در آینده ای نزدیک به این استان خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام،  قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست قرارگاه محرومیت زدایی استان که با حضور قادریان معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی برگزار شد از اقدامات‌ اثربخش بنیاد مستضعفان و علوی در استان تقدیر کرد و گفت: از زمان شکل گیری قرارگاه محرومیت زدایی استان تا کنون گام های بلندی در امر توسعه مناطق محروم استان برداشته شده است.

وی در ادامه گفت: امروز زمینه تحول خیلی قوی برای توسعه استان به وجود آمده و یکی از مهمترین عوامل این امر همکاری و همراهی بسیار خوب بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی است.

رئیس قرارگاه محرومیت زدایی استان با عنوان این مطلب که در اوایل در بحث محرومیت زدایی مناطق مختلف استان ازجمله هلیلان و ملکشاهی سپاه و وزارت اطلاعات  و دیگر ارگان ها کمک های بسیار خوبی متقبل شدند، اضافه کرد: در ادامه کار با رایزنی های فراوان زمینه جلب مشارکت بنیادها و نهادهای قدرتمندی چون بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، قرارگاه محرومیت زدایی سپا و ... فراهم کردیم.

وی در ادامه گفت: بعد از رایزنی های فراوان سرانجام موفق شدیم بعد از آنکه ملکشاهی بعنوان پایلوت محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان قرار گرفت شهرستان هلیلان را نیز در مسیر سازندگی و توسعه قرار بدهیم تا استان ایلام به همراه سیستان و بلوچستان تنها استان هایی در کشور باشند که دو شهرستان را تحت پوشش این بنیاد قرار  داده اند.

وی با اشاره به این موضوع که کمک های خیلی خوبی از طرف بنیاد به استان انجام گرفته است، اظهار داشت: از جمله این کمک ها می توان به اختصاص بیش از ۳۴ میلیارد تومان به ملکشاهی و تعریف و مصوب نمودن بیش از ۳۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در هلیلان اشاره کرد که تاکنون بیش از ۴۰ درصد آن اختصاص یافته است.

سلیمانی‌دشتکی باعنوان این مطلب که امروز تحرک بسیار خوبی درقرارگاه محرومیت زدایی استان شکل گرفته است، افزود: قرارگاه مناطق محروم ریاست جمهوری نیز ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۵ میلیارد تومان عمرانی برای مناطق محروم استان اختصاص داد که ۱۵ میلیارد عمرانی ابلاغ و در حال اجرا و تسهیلات نیز در حال ابلاغ است.

وی در ادمه با اعلام این خبر که تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ابلاغ شده است، گفت: در این سفر در حوزه های مختلف برای توسعه و اشتغال استان بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

وی افزود: کار خوب و مهم بنیاد مستضعفان در استان علاوه بر توانمندسازی قشر محروم استان باعث تحرک و ایجاد انگیزه در دیگر وزارتخانه ها و بنیادها برای کمک بیشتر به استان بود.

استاندار ایلام در ادامه‌ بر استقبال و همراهی مدیران استان با ارگان ها و نهادها و بنیادها در امر محرومیت زدایی استان تاکید کرد و گفت: حضور این بنیادها در استان یک فرصت مغتنم و بسیار خوب است که همه ما بایست قدر این نعمت بزرگ را با همراهی و همکاری با آنان بدانیم.

وی تاکید کرد: همه مدیران استان موظف هستند در همه امور چه در اجرای طرح ها در مراحل مختلف، واگذاری زمین، مشارکت مردمی و ... کمک و همکاری کنند. 

نماینده عالی دولت در استان با عنوان این مطلب که در این شرایط سخت مالی دولت منابع مالی خوبی برای محرومیت زدایی استان فراهم شده است، گفت: بابت نگاه خوب و ارزشمند مقام معظم رهبری و بنیادهای تحت امر ایشان که اینچنین دلسوزانه در امر محرومیت زدایی کار می کنند تقدیر و تشکر می کنیم.

وی در پایان از سفر روسای بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی به استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: امیدوارم این سفر ها برای استان مفید و حامل خیر و برکت باشد.

 

نظر شما