مسئولیت مشترک مردم و مسولین در مبارزه با کرونا ویروس

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۷۹۹۱
مسئولیت مشترک مردم و مسولین در مبارزه با کرونا ویروس
یونس آزادی- فرماندار بدره /واقعیت آنست نه مردم و نه مسولین هیچ کدام به تنهایی توان مبارزه با این بیماری را ندارند. لازمه مهار این بیماری احساس مسولیت مشترک مردم و مسولین با هم است

به گزارش برنا از ایلام ;در چند روز گذشته بیماری کرونا ویروس در استان ایلام شیوع بیشتری یافته و رکورد تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری جابجا گردیده است. به شکلی که آمار مبتلایان به بالای 500 نفر در روز دوشنبه نوزدهم آبان ماه و آمار فوتی ها به 14 نفر در روز سه شنبه بیستم آبان ماه رسید. این رکورد جدید بیماری کرونا در استان زنگ خطری برای سلامت شهروندان هم استانی است. اما سوال مهمی که همه ما بایستی در پی پاسخ به آن باشیم اینست که مسولیت مبارزه با این بیماری بر عهده کیست؟ مردم مسولین یا هر دو ؟ 

واقعیت آنست نه مردم و نه مسولین هیچ کدام به تنهایی توان مبارزه با این بیماری را ندارند. لازمه مهار این بیماری احساس مسولیت مشترک مردم و مسولین با هم است و ضرورت دارد با تفکیک وظایف، هر کدام نقش خود را در مبارزه با این بیماری ایفا نمایند. آنچه که بر عهده مسولین است درمان مبتلایان و اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری است که با بررسی های صورت گرفته، ستاد استانی بیماری کرونا و ستاد های شهرستانی تاکنون تلاش نموده اند متناسب با اختیارات خود تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند. اما شهروندان هم استانی نیز لازم است سهم خود را در مبارزه با این بیماری خطرناک در قالب رعایت ضوابط بهداشتی، عدم شرکت در مراسمات شادی و عزا، عدم حضور در آرامستان ها و دورهمی های گسترده خانوادگی بپردازند که بیشتر مردم نیز به این مهم پایبند هستند. اما اقلیتی از جامعه متاسفانه هنوز به مسولیت خود در این راستا پایبند نیستند و خود را ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی نمی دانند. مطمئناً اگر هر کدام از دو طرف – مردم یا مسولین- نقش و سهم خود را کم رنگ ببینند و همکاری لازم و مشترک بین دو طرف شکل نگیرد، بیماری کرونا به شیوع بیشتر خود ادامه خواهد داد و هر روز بایستی شاهد مرگ هم استانی های خود در اثر این بیماری باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز