استاندار ایلام:

بانک ها برای جذب تسهیلات تلاش بیشتری داشته باشند

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۵:۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۴۳۷۲
بانک ها برای جذب تسهیلات تلاش بیشتری داشته باشند
وضعیت پرداخت تسهیلات در شهرستانها مناسب نیست، لازم است درصد روند پرداخت تسهیلات در شهرستانها بصورت درصدی مشخص شود.

به گزارش برنااز ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان با عنوان این مطلب که بانک ها باید برای جذب تسهیلات تحرک بیشتری داشته باشند، تاکید کرد: بایست قبل از پایان سال تسهیلات در حوزه های مختلف اشتغال روستایی، تسهیلات حمایت از صنوف آسیب دیده از کرونا و تسهیلات ودیعه مسکن جذب شود.

وی در ادامه گفت: وضعیت پرداخت تسهیلات در شهرستانها مناسب نیست که نیاز است درصد روند پرداخت تسهیلات در شهرستانها بصورت درصدی مشخص شود.

استاندار ایلام در ادامه از بانک کشاورزی و توسعه تعاون خواست که در انعقاد قراردادها و روند پرداختی ها سرعت بیشتری به جذب تسهیلات دهند.

وی در خصوص تسهیلات کرونا نیز اظهار داشت: دو رسته جدید دیگر در حوزه ورزش و جوانان و گروه فرهنگ و هنر به ۱۴ رسته صنوف آسیب پذیر از کرونا اضافه شدند که نیاز است اطلاع رسانی لازم در این زمینه به گروه های هدف انجام شود.

وی افزود: باشگاه های ورزشی، بخش خصوصی ورزش، هنرمندان، خبرنگاران و گروه های مختلف هنری اضافه شدند و گروه های دیگر در دست بررسی است تا بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها کم است، تاکید کرد: نیاز است معاونت اقتصادی استانداری با برگزاری نشست با حضور دستگاه تخصصی به رصد وضعیت پرداختی ها بپردازد.

وی با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات کرونا گفت: با وجود اینکه با فاصله در زمینه ثبت نام افراد برای دریافت تسهیلات در کشور اول هستیم اما مبلغ پرداختی بانک ها مناسب نیست و نیاز است که اعداد پرداختی افزایش یابد.

وی افزود: باید در نشست ها، عدد و رقم و میزان جذب تسهیلات با جزئیات بررسی شود.

استاندار ایلام اضافه کرد: باید اطلاع رسانی لازم در زمینه تسهیلات صورت گیرد و مردم به طور دقیق در جریان تسهیلات کرونا در حوزه ورزش و جوانان و هنر و همچنین تسهیلات ودیعه مسکن قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شرایط پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن که با سود ۱۲ درصد به افراد پرداخت می شود باید مردم در جریان این حمایت ها قرار گیرند و از آنها استفاده کنند.

سلیمانی‌دشتکی خواستار برگزاری جلسات در حوزه پرداخت تسهیلات کرونا به صورت بانک به بانک شد و گفت: باید روند پرداخت و تعیین تکلیف پرونده های بصورت دقیق بررسی واعلام شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت های خود با عنوان این مطلب که وضعیت استانها در برابر کرونا شکننده است، گفت: باید همه آگاه باشیم که وضعیت استانها در برابر کرونا شکننده است و اگر مردم رعایت نکنند موج ابتلا بازمی گردد.

وی با عنوان این مطلب که اکنون چهار شهرستان استان در وضعیت زرد و هفت شهرستان دیگر نارنجی هستند، اضافه کرد: امروز تعداد بستری و ابتلا و فوتیها در استان بسیار کاهش یافته که این اعداد آرامشی به حوزه درمان و کادر درمانی می دهد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با عنوان این مطلب که دورهمی یلدا سم است، هشدار داد: شب نشینی و دورهمی یلدا بسیار خطرناک است زیرا موجب انتشار و عامل ابتلا تعداد زیادی از افراد به کرونا می شود.

وی اظهار داشت: در بسیاری از اجتماعات بسیاری از افراد سالم هستند و ناقل ویروس هستند چون علائم ندارند به راحتی می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

وی افزود: کافی است یک نفر مبتلا باشد مابقی افراد را درگیر بیماری می کند و جان افراد زمینه دار به بیماریهای خاص را به خطر می اندازد.

استاندار ایلام خواستار تداوم رعایت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: حتما همه از ماسک و مواد ضدعفونی استفاده کنند و در بازار و فروشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی تردد کنند.

وی در پایان گفت: بر اساس اخبار واکسن کرونا به کشور وارد می شود و تا قبل از عید در دسترس قرار می گیرد اما تا پیش از ورود واکسن  باید همه رعایت کنیم و با پرهیز از حضور در مجالس عزا و عروسی و دورهمی کاری کنیم به ویروس کرونا مبتلا نشویم.

 

 

نظر شما