صادرات ۳۴۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۸:۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۹۹۴۷
صادرات ۳۴۴ میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق
مدیرکل گمرک استان ایلام از صادرات ۳۴۴ میلیون دلار کالا از طریق مرز مهران به کشور عراق خبرداد

به گزارش برناازایلام ;روح الله غلامی با اشاره به حجم ۶۵۱ هزار تنی این میزان کالا افزود: مهمترین اقلام صادراتی شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام  با اشاره به میزان صادرات کالا از مرز مهران در سال گذشته گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۷۹ هزار تن کالا از کمرک مهران به عراق صادر شد که از لحاظ حجمی ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: ارزش دلاری کالا‌های صادر شده در سال گذشته با توجه به کاهش ۳۰ درصدی ارزش پایه صادراتی در گمرک یک میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار بود درحالیکه این مقدار در سال ۹۷ بر اساس ارزش پایانه صادراتی سال ۹۷، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: ارزش ریالی صادرات کالا از مرز مهران با ارز نیمایی سال گذشته ۱۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است که ۴۸ درصد رشد را به صورت ریالی نشان می‌دهد.

 
غلامی با اشاره به فعالیت تجاری مرز مهران اظهار داشت:هم‌اکنون تردد کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی به مرز مهران به صورت عادی در جریان است و کالا‌ها ابتدا در محوطه گمرک ترخیص و سپس توسط کامیون‌های عراقی بارگیری می‌شوند و صادرات بدون وقفه و مشکل خاصی صورت می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز