۳۵ هزار تست سریع کرونا وارد ایلام شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۱:۲۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۴۱۴۶۶
۳۵ هزار تست سریع کرونا وارد ایلام شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۳۵ هزار تست سریع کرونا برای تسریع در شناسایی مبتلایان از اول آذرماه تاکنون به ایلام وارد شده است.

به گزارش برناازایلام ،دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: شیوع کرونا جهش یافته انگلیسی در استان ایلام باعث شد میزان نمونه گیری های خود را افزایش دهیم و مبتلایان را برای درمان بسرعت شناسایی کنیم.

وی یادآور شد: بیش از یک هزار نمونه مثبت کرونا روزانه در خوزستان نشانگر وضعیت نامطلوب آن استان است و همجواری آن با شهرهای جنوبی ایلام می تواند بسیار خطرناک باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص ۲ نمونه کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان دهلران نیز تاکید کرد: پس از شناسایی،‌ تیم واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان استان ورود کرده و اقدامات لازم را برای کنترل و قرنطینه بیماران و اطرافیان وی صورت داده است

صادقی فر ادامه داد: برای تسریع در شناسایی مبتلایان به کرونا در دهلران طی ۲ نوبت تست سریع کرونا به این شهرستان ارسال شده است. 

وی اضافه کرد: ۶۵ مورد تست سریع و ۵۱ مورد تست پی سی آر از کسانیکه بصورت مستقیم با خانواده های درگیر کرونای جهش یافته انگلیسی مرتبط بودند، گرفته شد که افرادیکه دارای نمونه مثبت کرونا بودند، قرنطینه شده و بصورت روزانه رصد می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام پیشنهاد کرد: ۲ هفته مرزهای استان به کشور عراق به علت افزایش شیوع کرونا در آن کشور بسته شود همچنین برای همین مدت ترددها به استان خوزستان به شدت کنترل و محدود شود.

صادقی فر همچنین از مسوولان مربوطه خواست با توجه به آسیب پذیری بیشتر کودکان در مقابل کرونای جهش یافته انگلیسی و آمار بالای دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در بهمن ماه، اقدامات لازم برای محدودیت حضور دانش آموزان تا پایان سال در مدارس بعمل آید و آموزش های بصورت غیر حضوری ادامه یابد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز