افزایش ۵۱ درصدی تحویل برق پالایشگاه گاز ایلام به شبکه غرب کشور

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۰:۲۸:۳۵
کد خبر: ۱۱۷۱۷۰۹
افزایش ۵۱ درصدی تحویل برق پالایشگاه گاز ایلام به شبکه غرب کشور
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تحویل برق نیروگاه این پالایشگاه به شبکه غرب کشور در سال گذشته نسبت به سال ماقبل رشدی ۵۱ درصدی داشته است.

به گزارش برنا از ایلام ;روح اله نوریان اظهار داشت: بیش از ۴۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت به شرکت مدیریت شبکه برق ایران در تابستان و زمستان سال گذشته تحویل شده است.

او با اشاره به افزایش ۵۱ درصدی تزریق به شبکه برق کشور نسبت به سال ماقبل، افزود: این اقدام نقش مهمی در جلوگیری از خاموشی‌های ناشی از کمبود انرژی در استان داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام افزود: فروش این مقدار انرژی برای کمک به تامین برق کشور بوده است.

نوریان با اشاره به اینکه تمام واحد‌های داخلی پالایشگاه از برق تولیدی توربین‌های پالایشگاه استفاده می‌کنند، یادآور شد: توربین‌های مولد برق، اصلی‌ترین مبادی تولید انرژی در واحد‌های صنعتی بخصوص در پالایشگاه هستند.

وی یادآور شد: منطقه غرب کشور از نقاط حساس شرکت ملی گاز ایران است و استمرار تولید پالایشگاه گاز ایلام به عنوان تنها پالایشگاه تولید کننده گاز در غرب کشور دارای اهمیت زیادی است.

شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی استان و استان‌های غربی کشور و همچنین تامین خوراک پتروشیمی ایلام و تقویت فشار گاز غرب کشور در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان ایلام و ۱۲ کیلومتری غرب بخش چوار به دست متخصصان جوان ایرانی راه‌اندازی شده است.

ظرفیت اسمی پالایشگاه گاز ایلام ۶.۸ میلیون متر مکعب در روز است که خوراک آن از مخزن گازی تنگ بیجار واقع در استان ایلام به فاصله ۴۰ کیلومتری پالایشگاه تامین می‌شود.

نظر شما