فرماندار سیروان:

حفظ بی طرفی وظیفه اصلی مجریان انتخابات است

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۰:۳۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۵۴۶۴
حفظ بی طرفی وظیفه اصلی مجریان انتخابات است
فرماندار سیروان گفت: حفظ بی طرفی و صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی و اساسی مجریان انتخابات است.

به گزارش برنا از ایلام؛ جواد رحیمی اظهار داشت: مجریان انتخابات وظیفه دارند با حفظ بی طرفی زمینه جلب اعتماد عمومی و برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: در این برهه که ماشین تبلیغاتی دشمن بر روی دلسرد کردن و ناامید جلوه دادن مردم برای شرکت در انتخابات متمرکز شده است برخی کانال های فضای مجازی همسو با دشمن به دنبال ایجاد حاشیه برای مجریان انتخابات هستند.

فرماندار سیروان با یادآوری اینکه مجریان از نظر قانونی اجازه هیچگونه فعالیت انتخاباتی له یا علیه هیچکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری ندارند، گفت: عضویت و ادمین بودن خودخواسته در گروه های طرفداری از یک نامزد خاص را قویا تکذیب می کنم.

رحیمی مقدم افزود: شیوع کرونا و تغییر شیوه تبلیغات از حضوری به مجازی باعث شده است هواداران داوطلبان با تشکیل کانال و گروه در شبکه های اجتماعی افراد را بدون اطلاع به عضویت دربیاورند که مجریان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی یادآور شد: حمایت از افراد و اظهارنظر در گروه ها و کانال ها مصداق فعالیت انتخاباتی است و صرف عضویت آنهم به صورت ناخواسته و بدون اطلاع که ویژگی فضای مجازی است، ملاک نیست ضمن اینکه دستگاه های نظارتی فعالیت مجریان را رصد و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.  

وی تاکید کرد: تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای مجریان انتخابات یکسان هستند و آنچه اهمیت دارد خروجی رای و نظر مردم است.

فرماندار سیروان اضافه کرد: رسانه ها به عنوان یکی از ارکان اصلی برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم می توانند به جلب مشارکت مردم کمک کنند.

رحیمی مقدم افزود: خوشبختانه قریب به اتفاق رسانه های استان با بینش سیاسی بالا در این شرایط حساس کشور به دنبال پرشور کردن فضای انتخابات هستند اما برخی نیز همسو با رسانه های بیگانه با ایجاد حاشیه برای مجریان انتخابات، آب به آسیاب دشمن می ریزند و باعث دلسردی و ناامیدی مردم می شوند.

وی تاکید کرد: مردم بدانند مجریان انتخابات هیچگونه طرفداری و فعالیت له یا علیه هیچکدام از نامزدها نداشته ندارند و از رسانه ها نیز درخواست می شود این موضوع را در آستانه انتخابات برای مردم تشریح کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و مشارکت آگاهانه و بالای مردم باشیم. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز