آمادگی منابع طبیعی چرداول برای مقابله با آتـش سوزی

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۴:۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۹۲۹۸
آمادگی منابع طبیعی چرداول برای مقابله با آتـش سوزی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی‌های انجام شده تمهیدات ویژه‌ای برای پیشگیری از آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

محمد تقی کوشا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، با اشاره به آغاز فصل گرما و امکان آتش سوزی در منابع طبیعی گفت: در منابع طبیعی شهرستان تجربیات خوبی در مقابله با آتش سوزی وجود دارد و همه پای کار  هستند، اکنون نیز تیم بندی‌ها انجام شده  و مناطق مختلف در شهرستان‌ها شناسایی شده است، ضمن اینکه آموزش لازم نیز برای جوامع محلی ارائه شده است

کوشا، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی و کاهش اثرات مخرب این پدیده پیام‌های ترویجی و آموزشی را برای اطلاع رسانی موثر در فضای مجازی منتشر کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرداول،  ارائه دوره‌های آموزشی و ترویجی به جوامع بهره‌بردار محلی در مناطق حساس و بحرانی، توجیه کشاورزان وخودداری آنان از آتش زدن کاه و کلش اراضی باغی و کشاورزی راضروری دانست وگفت:باید کشاورزان شهرستان این دورهای آموزشی رادرخصوص جلوگیری از اتش سوزی عملی کنند.

او، افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان هزینه و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی در منابع طبیعی را به حداقل رساند.

او، اضافه کرد: تمام گشت‌ها و نیرو‌های این اداره در تلاش هستند تا از بروز آتش‌سوزی جلوگیری و در صورت وقوع با کمترین زمان ممکن در محل حضور یافته و آتش را مهار کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چرداول، اظهار کرد: از تمامی بهره‌برداران، روستاییان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها درخواست کرد در صورت مشاهده آتش‌سوزی و یا دود در طبیعت موارد را با شماره تلفن‌  ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند

 

 

نظر شما