مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام تاکید کرد؛

لزوم تشکیل تیم های واکنش سریع اطفای حریق در سطح شهرستان های ایلام

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۳:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۹۳۹۳
لزوم تشکیل تیم های واکنش سریع اطفای حریق در سطح شهرستان های ایلام
مدیرکل مدیریت بحران گفت: لازم است تیم‌های واکنش سریع اطفا حریق با همکاری دهیاران، پایگاه‌های مقاومت بسیج، همیاران طبیعت و کمک و حمایت منابع طبیعی، محیط زیست، بخشداران و فرمانداران به قصد ورود به موقع و اثرگذار به حوادث آتش سوزی در سطح دستگاه‌های عضو ستاد بحران تشکیل شود.

به گزارش برنا از ایلام ; آیت قیصربیگی روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان ایوان که با موضوع مدیریت اطفای حریق برگزار شد، ضمن تشکر از اهتمام ویژه مسئولان شهرستان در امر مدیریت بحران، اظهار کرد: در بین مباحث مدیریت بحران اصل پیش بینی، پیشگیری و کاهش خطر بایست مهمترین اولویت ادارات، نهادها و دستگاه‌های مختلف باشد.

وی با توجه به شروع فصل گرم سال و احتمال وقوع آتش سوزی در مزارع و مراتع و جنگل‌ها گفت: همه دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران موظف هستند در صورت وقوع هر حادثه‌ای با ستاد بحران همکاری لازم و کامل را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به اهتمام جدی دستگاه‌های نظارتی و نقش کمکی و تاثیرگذار آنها در اجرای قوانین در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: در قانون مدیریت بحران کشور در ماده ۲۱، ۲۲ و ۲۳ در خصوص شرح وظایف قانونی مدیران در شرایط بحرانی و احیاناً کم کاری و اهمال کاری آنان به صراحت سخن گفته و در این راستا قصور از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

وی با عنوان این مطلب که اوج هنر و مدیریت، تبحر و تعهد یک مدیر در شرایط بحرانی مشخص می‌شود، بیان کرد: مدیر هر دستگاه در هر رده‌ای رئیس ستاد بحران مجموعه تحت تصدی خویش است و بر این اساس باید برای شرایط سخت و بحرانی آماده باشد و در حین حادثه بهترین عملکرد را داشته باشد.

قیصربیگی با عنوان این مطلب که مدیران در جایگاه حساس مدیریت بحران دارای مسئولیت و پاسخگویی بی قید و شرط در امور پیش رو هستند، تاکید کرد: از این رو مدیر نمی‌تواند در لحظه خطر و حادثه قصور خود در عدم پیش بینی، پیشگیری و ورود به موقع به حادثه و ایجاد خسارت وارده با طرح موضوعات مختلف چون عدم اعتبار، نبود امکانات و یا نداشتن وقت یا نیروی کافی و … توجیه کند.

وی با تاکید بر این مطلب، مدیری که توان تجهیز امکانات و بسیج نیروها برای مدیریت اوضاع تحت تصدی خود در حین حادثه و بحران نداشته باشد خود مرتکب قصور شده است، گفت: در اینجا لازم است مدیران در هر شرایطی باید در مباحث مهم مدیریت بحران؛ پیش بینی، پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی و پاسخ به موقع به بحران، باز سازی و بازتوانی همیشه در آمادگی کامل باشند.

دبیر ستاد بحران استان با اشاره برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های استان با موضوع مدیریت اطفای حریق، عنوان کرد: تلاش ما این است با مشارکت مجموعه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در امور ستاد مدیریت بحران هم افزایی ایجاد کنیم تا شاهد کاهش حوادث و خسارات‌های احتمالی در پیش روی استان باشیم.

وی در ادامه خواستار زمینه سازی مشارکت بیشتر مردم در حفاظت از منابع طبیعی استان توسط فرمانداران و دستگاه‌های متولی شد و گفت: منابع طبیعی منافع ملی ما است و مردم صاحب این ثروت ملی هستند و در راستای حفاظت از این منابع مهم هرچقدر مشارکت مردم را بیشتر کنیم موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی افزود: اگر روستائیان، کشاورزان، عشایر، دامداران، طبیعت گردان و … خود را صاحب منابع طبیعی و ملی بدانند قطعاً از مال و ثروت خود بیشتر و بهتر محافظت خواهند کرد کما اینکه خوشبختانه در ایلام این فرهنگ و تعهد بالا در مردم خوب و طبیعت دوست استان وجود دارد و البته این یک ظرفیت بسیار مهم است که بایست بیش از پیش بدان پرداخته شود.

قیصربیگی در ادامه خواستار تشکیل تیم‌های واکنش سریع اطفای حریق در سطح شهرستان‌های استان شد و گفت: لازم است این تیم‌ها با همکاری دهیاران، پایگاه‌های مقاومت بسیج، همیاران طبیعت و کمک و حمایت منابع طبیعی، محیط زیست، بخشداران و فرمانداران به قصد ورود به موقع و اثرگذار به حوادث آتش سوزی در سطح دستگاه‌های عضو ستاد بحران تشکیل شود.

وی بر لزوم به موقع و سریع عوامل درگیر در ستاد بحران به اطفای حریق تاکید کرد و گفت: تداوم آتش سوزی برای یک یا چند روز در یک منطقه می‌تواند نشانه قصور و پای کار نبودن مسئولان مربوطه تلقی شود.

وی افزود: همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران موظف به انجام مأموریت قانونی خود بر حسب وظایف محوله و تعیین شده در حین حادثه هستند و قصور در انجام وظایف و ترک فعل در حین بحران پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز