بازدید رییس قوه قضاییه از زندان ایلام

۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ۱۱:۴۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۷۱۹۶
بازدید رییس قوه قضاییه از زندان ایلام
رییس قوه قضاییه امروز در جریان سفر به استان ایلام، با حضور در زندان مرکزی ایلام که در تیرماه سال جاری به بهره برداری رسید، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید و با مسئولان و زندانیان گفتگو کرد.

به گزارش برناازایلام  ; مدیرکل زندان های ایلام در جریان بازدید رئیس قوه قضاییه، با اشاره به تخصیص اعتبارات از سوی استانداری ایلام، سازمان زندان‌ها و منابع خاص قوه قضاییه برای تسریع در روند ساخت این زندان گفت: فاز نخست زندان مرکزی ایلام در هفت هزار متر مربع در هفته قوه قضاییه سال جاری به بهره‌برداری رسید.

مجید احسانی  با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی زندان قبلی ایلام و قرارگیری آن در شهر افزود: سرانه نگهداری زندانیان در زندان مرکزی ایلام امروز به یک عدد استاندارد رسیده است و امیدواریم که هر چه سریع‌تر فاز دوم این زندان نیز به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به آغاز روند دادرسی الکترونیک از ۲۰ تیر سال ۹۹ گفت: استان ایلام با انجام بیش از ۹۰۰ مورد دادرسی الکترونیک جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه محسوب می‌شود به نحوی که دیگر اعزام و بدرقه زندانی به محاکم قضائی در این استان با بهره گیری از فناوری، به صفر رسیده است.

احسانی از اعطای مرخصی به بیش از چهار هزار زندانی در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: در نتیجه اجرای طرح پایش و غربالگری نیز، تعداد ۱۶۸ مددجو با همکاری و تعامل قضات آزاد شدند.

مدیرکل زندان های استان ایلام همچنین از آزادی ۱۸۰ مددجو با کمک خیرین خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز نیز ۷۰ مددجو با کمک خیرین آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در زندان مرکزی ایلام افزود: با انجام پنج هزار مورد آزمایش تشخیص کرونا در سال گذشته و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، موفق شدیم از ابتلای مددجویان این زندان به بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

در پایان بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از زندان مرکزی ایلام، طی مراسمی ۱۵ مددجو که به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌بردند، با کمک خیرین آزاد شدند.

وی همچنین پیش از این بازدید در مزار شهدای گمنام این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 

 

 

.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز