سارقان آثار باستانی در دام پلیس

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۰:۰۴:۳۸
کد خبر: ۳۰۱۱۴۵
سارقان آثار باستانی در دام پلیس
جانشین انتظامی شهرستان دره شهر در استان ایلام از دستگیری چهار حفار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، جانشین انتظامی شهرستان دره شهر، در تشریح این خبر گفت : به دنبال اطلاع پلیس بر حضور افرادناشناس و غیر بومی در اماکن تاریخی و باستانی روستای فرهاد آباد شهرستان دره شهر ، بلافاصله پلیس به محل اعزام گردید.

سرهنگ علیمحمدی، افزود : با حضور مأموران در محل و رویت متهمان ، در عملیاتی غافلگیرانه و سریع حفاران غیر مجازی ، که با استفاده از دستگاه گنج یاب قصد شناسائی ، تخریب و به یغما بردن آثار باستانی منطقه را داشتند را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت : از متهمان دستگیر شده یک دستگاه گنج یاب و تاج استوانه ای با مارک jaguar و متعلقات مربوطه و مقداری مواد مخدر کشف و ضبط گردید.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان دره شهر خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به همراه اقلام مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا عمومی و انقلاب شهرستان گردیدند.

سرهنگ علیمحمدی افزود : در این خصوص یک دستگاه خودروی سواری پژو متعلق به حفاران نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان دره شهر در پایان از شهروندان خواست : در صورت مشاهده هرگونه فعالیت افراد مخل نظم و امنیت عمومی و سوء استفاده کنندگان از ثروت های عمومی و ملی ، از طریق تماس با شماره تلفن 110 مراتب را به پلیس اطلاع و در حفظ نظم و امنیت اجتماعی مشارکت نمایند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز