شناسایی، جذب و آموزش ۳۰۰ نوآموز مناطق محروم استان ایلام

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۲۰:۴۵:۳۲
کد خبر: ۳۹۸۰۸۳
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از شناسایی، جذب و فراهم کردن امکان فراگیری و آموزش 300 نوآموز مقطع سنی پیش دبستانی ساکن در مناطق محروم روستاسی و عشایری این استان در سال تحصیلی 95 - 94 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-مهر انگیز جلیلیان  معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلاماظهار کرد: این نوآموزان بدلیل نداشتن امکان برای حضور در مراکز پیش دبستانی توسط معلمان چند پایه مدارس این مناطق شناسایی و با هدف کسب آموزش جذب کلاس های درس شدند. 

وی افزود: عمده مراکز پیش دبستانی در مرکز استان و شهرستان های تابعه فعال است و در مناطق روستایی و عشایری به علت تعداد کم نوآموزان و یا عدم استقبال خانواده ها مراکز پیش دبستانی کم است یا اصلا وجود ندارد. 

جلیلیان تاکید کرد: این نوآموزان توسط معلمان چند پایه مدارس روستایی و عشایری شناسایی شده و زمینه حضورشان در مدارس فراهم شد تا ضمن آشنایی با محیط آموزشی برای ورود به مدرسه آماده شوند. 
وی یادآور شد: این نوآموزان در سال تحصیلی جاری با هدف آمادگی برای ورود به مدرسه، افزایش میزان دستیابی به آموزش در مناطق روستایی و محروم، استفاده بهینه از منابع آموزشی و بهبود دسترسی به آموزش زیر پوشش آموزش مهارت های پایه از جمله گوش دادن، مشاهده کردن، زبان آموزی قرار گرفتند. 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام با بیان اینکه عمده این نوآموزان به زبان غیر فارسی و گویش هایی نظیر لکی، کردی، عربی و لری تسلط داشتند، گفت: جذب این نوآموزان در یادگیری زبان فارسی برای کسب آموزش آنها نقش مهمی دارد. 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی و جذب این نوآموزان دختر و پسر 300 نفر از معلمان مناطق روستایی و عشایری مدارس چند پایه استان که در این زمینه فعالیت داشتند، مورد تقدیر قرار گرفتند. 
100 هزار دانش آموز در استان ایلام در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند که از این تعداد هشت هزار نفر نوآموز هستند. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز