معاون استاندار ایلام:

۲۵۰ هزار تن گندم در استان ایلام برداشت شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۹:۴۱:۳۲
کد خبر: ۴۲۸۲۷۳
۲۵۰ هزار تن گندم در استان ایلام برداشت شد
معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۲۵۰ هزار تن گندم در استان ایلام برداشت شده است، گفت: این میزان تولید به ۳۰۰ هزار تن تا پایان فصل برداشت می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-حشمت الله عسگری اظهار کرد: تولید گندم امسال در ایلام طی چند سال اخیر بی سابقه بوده که افزایش نزولات جوی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید این محصول راهبردی داشته است.

وی میزان برداشت گندم در سال جاری تاکنون را بیش از ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: امیدواریم که این میزان به مرز ۳۰۰ هزار تن نیز برسد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: تاکنون از ۳۵ مرکز خرید گندم استان ۱۸۳ هزار و ۱۰۶ تن گندم معمولی و ۶۷ هزار و ۵۱ تن گندم دروم خریداری شده که این گندم ها مازاد بر نیاز کشاورزان بوده است.

عسگری تاکید کرد: با پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده پرداخت بهای گندم خریداری شده در کوتاه ترین زمان ممکن به کشاورزان صورت می گیرد و خوشبختانه در این راستا تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

وی گفت: از آنجایی که گندم تولیدی استان به ویژه در مناطق جنوبی یکی از با کیفیت ترین گندم های کشور به شمار می رود، در چند سال اخیر سعی شده برای افزایش کیفیت نان استان از همین گندم ها استفاده شود و مازاد آن به سایر استان ها صادر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش سطح زیر کشت اراضی استان، ایلام از نظر تولید گندم به خودکفایی برسد و کشاورزان پرتلاش این استان نقش مهمی در افزایش تولید داخلی ایفا کنند.

سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار تن گندم در استان ایلام تولید شد که بر اساس آمار حدود ۹۰ هزار تن آن مورد مصرف جمعیت استان به صورت آرد قرار می گیرد.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز