معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ابلاغ ۵ میلیارد تومان برای ورزش و سلامت مدارس استان‌ها

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۳:۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۴۶۱۰۳
ابلاغ ۵ میلیارد تومان برای ورزش و سلامت مدارس استان‌ها
-معاون سلامت و تربیت‌بدنی وزیر آموزش‌وپرورش از ابلاغ 5 میلیارد تومان برای تجهیز مکان‌های ورزشی و سلامت استان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام، «مهرزاد حمیدی» در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار کرد: حوزه سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش با برنامه‌ریزی و انسجام آمادگی دارد سال جدید تحصیلی را باکیفیت بیشتر و بهتر شروع کند چون ساماندهی نیروی انسانی به خوبی انجام گرفته است.

وی بابیان اینکه در حوزه سلامت، تربیت‌بدنی و پیشگیری تذکرات و دستورالعمل‌های لازم به همه استان‌ها ابلاغ‌شده و برنامه‌های سال جدید تحصیلی پررنگ‌تر از سنوات گذشته انجام می‌شود، افزود: فعالیت این معاونت در سال جدید با 13 میلیون دانش‌آموز در 110 هزار مدرسه آغاز خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه 110 مدرسه یک‌نفره و حدود 5 هزار مدرسه زیر 5 نفر در سطح کشور داریم و هر جا یک دانش‌آموز باشد یک معلم هم برای تربیت و آموزش اختصاص داده‌ایم، خاطرنشان کرد: امکان ایجاد کلاس درس حتی برای یک دانش‌آموز از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش ادامه داد: 33 هزار دبیر تربیت‌بدنی، 5 هزار و 800 مراقب سلامت در 3 هزار مکان ورزشی امور سلامت و تربیت‌بدنی دانش آموزان را بر عهده‌دارند و بعد از دهه محرم امسال المپیادهای درون مدرسه‌ای سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه 5 میلیارد تومان برای تجهیز مکان‌های ورزشی و سلامت استان‌ها ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: علاوه بر این 3 میلیارد تومان هم سازمان نوسازی مدارس برای بسته‌های ورزشی دانش آموزان این حوزه هزینه می‌کند.

حمیدی گفت: تمام مقاطع تحصیلی درس تربیت‌بدنی دارند و تمام بودجه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای ابلاغ می‌شود و هم‌اکنون 8 هزار کانون درون مدرسه‌ای برای دانش آموزان فعال است.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش بابیان اینکه هزینه برای دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری است، افزود: بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی از آموزش‌وپرورش درخواست استعدادیابی وزرشی در بین دانش آموزان دارند و این دستگاه هم با آغوش باز از این درخواست استقبال می‌کند و مسئولان فدراسیون‌ها در مسابقات درون مدرسه‌ای برای استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی شخصاً حضور پیدا می‌کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه در آموزش‌وپرورش به‌صورت جدی به حوزه سلامت و تربیت‌بدنی توجه می‌شود، گفت: بهداشت دهان و دندان، غربالگری بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و ساماندهی آب‌خورهای مدارس از سرویس‌های بهداشتی از مواردی است که در این زمینه اهمیت زیادی دارند.

حمیدی اجرای طرح دادرس با همکاری هلال‌احمر، آموزش حفاظت از محیط‌زیست، سبک زندگی و مدیریت خانواده، طرح رشد مدار و ایجاد نمایشگاه‌ها در مدارس از دیگر برنامه‌های حوزه سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: درزمینهٔ مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر و دخانیات با 9 وزارتخانه همکاری داریم.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه توانمندسازی راهکار اصلی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی است، تصریح کرد: هر چه برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از سنین پایین صورت بگیرد تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه محوریت برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت،‌ تحقق سیاست مدرسه محوری است، افزود: در این برنامه تلاش شده است که نمود طرح‌ها، برنامه‌ها و رویدادهای ورزشی در داخل مدارس مشخص و اثربخش باشد.

حمیدی بابیان اینکه همه برنامه‌های ورزشی باید در مکان‌های ورزشی مدارس اجرایی و دانش آموزان از شرکت در آن لذت ببرند، گفت: در قالب مدرسه محوری، فراگیری و سیاست محوری، ‌تلاش شده است طرح‌ها استخراج و ابلاغ و سایه‌ی مدرسه محوری بر برنامه‌ها گسترده باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش، بهترین کار برای ترویج فعالیت‌های ورزشی در مدارس برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای است وبا توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، ورزش مهم‌ترین و مؤثرترین مقوله برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و با پیگیری‌های صورت گرفته درس تربیت‌بدنی به دو ساعت افزایش پیداکرده است.

حمیدی گفت: در برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده برای دوره دوم متوسطه،‌ دو ساعت آموزشی برای محیط‌زیست ویژه کلاس دهم،‌ دو ساعت برای بهداشت و سلامت کلاس یازدهم و دو ساعت هم برای درس تحکیم خانواده و مهارت‌های اجتماعی ویژه کلاس دوازدهم پیش‌بینی‌شده و درمجموع 9 ساعت شامل 6 ساعت سلامت و بهداشت و 3 ساعت ورزش در برنامه‌های درسی درنظرگرفته شده است.

 

نظر شما