استاندار ایلام:

تکریم مفاخر استان یک ضرورت است

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۸:۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۹۴۰۵۶
تکریم مفاخر استان یک ضرورت است
انچه امروز در این مراسم بیان شد گوشه‌هایی از عظمت روحیه استاد منصوری است، واقعیت این است که ایشان در شعرهای خود تنه به تنه حافظ، سعدی و شهریار پیش رفته و اگر استاد منصوری در تهران و تبریز بود، الآن از شهریار نام‌آورتر می‌گشت.

 

به گزارش برنا-ایلام  محمدرضا مروارید، در مراسم تکریم سرآمدان ادبی استان ایلام، اظهار کرد: نخبگان، سنگ زیربنای پیشرفت را برای دیگر هنرمندان و جوانان ایجاد می‌کنند و نقش مهمی در زمینه توسعه فرهنگی بر عهده‌دارند، تکریم آنان یک سنت حسنه بوده که امید است روز به روز هرچه بیشتر در جامعه شکل بگیرد.
وی افزود: مفاخر ادبی، علمی، نخبگان استانی که آثار و اندیشه‌هایی دارند، باید هم برای مردم و هم برای آینده بهتر نسل جوان شناخته شوند.
استاندار ایلام با اشاره به اشعار زیبای استاد حشمت منصوری جمشیدی گفت: انچه امروز در این مراسم بیان شد گوشه‌هایی از عظمت روحیه استاد منصوری است، واقعیت این است که ایشان در شعرهای خود تنه به تنه حافظ، سعدی و شهریار پیش رفته و اگر استاد منصوری در تهران و تبریز بود، الآن از شهریار نام‌آورتر می‌گشت.
وی، بیان کرد: منصوری در ابعاد مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که در مثنوی سبزقبا از احادیث، روایات و آیات قرآن کریم را مورداشاره قرار می‌دهد که باید موردتوجه اندیشمندان و نخبگان در این حوزه قرار گیرد.
محمدرضا مروارید استاد ظاهر سارایی را شاعری بزرگ، محققی توانمند و منتقدی منصف توصیف کرد و اظهار کرد: زمانی که نشریه پیک ایلام از همان ابتدا چاپ می‌شد، یک صفحه شعر با عنوان رنگین‌کمان در این نشریه وجود داشت که هیچ‌وقت تعطیل نشده، این صفحه تاکنون با عنوان رنگین‌کمان برقرار بوده و یک ستون در این صفحه به شاعران جوان اختصاص داده‌شده بود و استاد سارایی این اشعار را می‌خواند و نقد می‌کرد.
استاندار ایلام، افزود: واقعیت این است که ایشان با خلاقیت و ظرافت شعرها را می‌خواند و آن‌ها را نقد می‌کرد و پیشنهاد من این است که همان صفحات را در هفته‌نامه پیک ایلام که استاد سارایی در آن به‌نقد شعرای جوان پرداخته به‌عنوان یک کتاب درسی قابل‌ارائه است و می‌تواند مورداستفاده دانشجویان قرار گیرد.
مروارید، با اشاره به تلاش‌های استاد سارایی و منصوری در زمینه شعر ایلام، گفت: این دوستان در زمینه پژوهش و زنده کردن نام شاعران پرآوازه استان ازجمله غلامرضا خان ارکوازی اثرگذار بوده‌اند که در آینده باید در بعد آموزشی و پژوهشی از این دو سرآمد ادبی استان استفاده شود.
استاندار ایلام، در پایان از راه‌اندازی بنیاد ایلام‌شناسی در اینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حرکت‌ها و فعالیت‌های خوبی در بنیاد ایران‌شناسی، بنیاد نخبگان و انجمن آثار و مفاخر هنری و فرهنگی در سطح استان در راستای معرفی چهره‌های نخبه و مطرح استان صورت گرفته است.

 

نظر شما