رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام:

تلاش داریم طرح های جدید در شهرک های صنعتی ایجاد شوند

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۰:۳۰:۱۱
کد خبر: ۵۰۷۷۵۱
تلاش داریم طرح های جدید در شهرک های صنعتی ایجاد شوند
توسعه شهرک های صنعتی بر اساس رعایت معیارهای زیست محیطی و تلاش برای کاهش آلودگی محیط از طریق استقرار صنایع پاک در شهرک های صنعتی استان از جمله مواردی است که در اولویت کاری مجموعه کارگزاران بخش صنعت و معدن استان قرار دارد
به گزارش برنا-ایلام -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نشست شورای اداری که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در استان ایلام برگزار شد، بیان داشت: از مجموع 550 واحد صنعتی استان 249 واحد معادل 45 درصد در محل شهرک های صنعتی و 301 واحد معادل 55 درصد در خارج از شهرک های صنعتی مستقر هستند که به دلیل فراهم بودن امکانات زیرساختی و وجود تصفیه خانه در شهرک ها صنعتی و به تبع کاهش آلاینده ها،  تلاش داریم طرح های جدید در شهرک های صنعتی ایجاد شوند.

یاراله نصیری" خاطر نشان کرد: در استان ایلام 10 شهرک و 4 ناحیه صنعتی با مساحت 444 هکتار فعال می باشد که به دلیل محدودیت های طبیعی و وجود جنگل های حفاظت شده با کمبود زمین مناسب و استاندارد برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنایع وابسته به حوزه نفت گاز روبرو هستیم.

این مسئول اضافه کرد: در راستای حفاظت از منابع طبیعی و حفظ محیط زیست استان، علاوه بر سخت گیری در بهره برداری از معادن و ایجاد محدودیت در برداشت از  بستر و حاشیه رودخانه ها، نسبت به کاشت انواع مختلف درختان در پیرامون و فضاهای محیطی شهرک های صنعتی اقدام شده است به نحوی که تعداد درختان کاشت شده و حجم فضای سبز ایجاد شده در شهرک های صنعتی از میانگین و استاندارد تعریف شده برای این مراکز بالاتر می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید که اهتمام جدی برای توسعه همه جانبه بر مبنای حفاظت از محیط زیست صورت می گیرد، روند کاهش آلایندگی در واحدهای صنعتی و تولیدی با استفاده از تغییر نوع سوخت مصرفی، نصب فیلترهای کاهش آلاینده و ....شاهد هستیم.

نصیری ادامه داد: از مجموع 27 واحد آلاینده در سال 91 تنها 4 واحد دارای آلایندگی هستند که تلاش این سازمان در جهت به حداقل رساندن آنها معطوف گشته است.

نصیری با اشاره به ضرورت فراهم نمودن فضای با نشاط و آرام برای شهروندان اظهار داشت: در این راستا اقدامات مناسبی برای انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر صورت گرفته است. وی گفت: اقدامات اولیه راه اندازی شهرک صنفی در حال اجراست و در آینده نزدیک نیز عملیات انتقال و استقرار واحدهای آلاینده حوزه شهر ایلام به محل شهرک صنفی انجام می شود.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز