انتخابات

برگزاری جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر در فرمانداری آبدانان

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۰۸:۰۶:۱۷
کد خبر: ۵۵۰۵۳۷
برگزاری جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر در فرمانداری آبدانان
جلسه توجیهی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر( آبدانان ؛ مورموری ، سرابباغ ) به ریاست عسگری فرماندار و با حضور اعضای شورای تامین در محل فرمانداری آبدانان برگزار و مسائل مربوط به فعالیتهای تبلیغاتی شوراهای اسلامی و وظایف داوطلبان در این دوره مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برنا-ایلام-فرماندار آبدانان در این جلسه گفت : شوراهای اسلامی یک تشکل اجتماعی است که اعضای آن با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و برابر شرح وظایف قانونی، مسئولیت نظارت بر فرآیند ارائه خدمات شهری و روستایی به مردم را بر عهده دارند.

وی با تشریح حوزه مسئولیت این نهاد مدنی افزود: رعایت موازین شرعی و قانونی، خودداری از تخریب رقیب، دوری از دادن وعده های خارج از توان شورا، جلوگیری از سیاه نمایی و همکاری با متولیان امر انتخابات مهمترین نکاتی است که کاندیداهای شوراها باید انها را با جدیت رعایت کنند.

عسگری تصریح کرد : یکی از مهمترین وظایفی که باید از سوی داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مد نظر قرار گیرد، عمل به قانون است که همه افراد در برابر قانون مساوی هستند.

فرماندار آبدانان مسئولان را امانتدار رای مردم دانست و اضافه کرد: با تمام توان و امکانات و ابزارهای قانونی، تلاش خواهیم کرد تا انتخابات آرام، با شور و شعور سیاسی و حضور حداکثری مردم برگزار شود.

وی بیان داشت: امروز مهمترین اصل حضور گسترده مردم در انتخابات سرنوشت ساز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاست و این امر زمانی محقق خواهد شد که مردم نسبت به قانونمداری همه داوطلبان یقین حاصل کنند.

رئیس دادگستری آبدانان نیز در این همایش گفت: یک شعبه مستقل با کادر مجرب در دادگستری شهرستان تشکیل شده و به صورت شبانه روزی و خارج از نوبت به جرایم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کند.

ابراهیم سبزواری مواردی از قبیل پاره کردن عکس کاندیدای رقیب،چسباندن عکس در محل های ممنوعه،تخریب دیگر کاندیداها ،شروع تبلیغات قبل از آغاز رسمی و بعد از پایان زمان تبلیغات ؛ تعرض به حریم شخصیت های حقیقی و حقوقی ودخالت بیجا در فرایند انتخابات، خرید و فروش رای، تطمیع و تهدید رای دهندگان، عوام فریبی و ایجاد بی نظمی در اطراف شعب اخذ رای را از موارد تخلف در امر تبلیغات عنوان کرد وافزود:رعایت انصاف در صحبتها و حفظ کرامت انسانها و خلاصه رعایت اخلاق مهمترین موضوعاتی است که در امر تبلیغات باید مدنظر قرار گرفته شود.

وی حضور در شوراهای شهر و روستا را خدمتی صادقانه به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک فرصت ارزشمند است که می توانیم از آن برای استحکام اساس انقلاب اسلامی و رفاه مردم بالاترین بهره را ببریم.

در ادامه "عزیز زاده "دادستان آبدانان با قرائت مفادی از قانون انتخابات به ذکر جرائم انتخاباتی و مجازات آن در قانون پرداخت و کلیه نامزدها را به رعایت قانون در این راستا توصیه کرد.

فرماندهی سپاه ناحیه آبدانان با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به انحاء مختلف سعی در انحراف افکار عمومی و کمرنگ نشان دادن حضور در صحنه انتخابات را دارند ابراز داشت اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگویی برای دیگر انقلابات جهان شده است و حرکت روبه جلو این انقلاب به مذاق دشمنان و توطئه گران خوش نیامده بدین سبب سعی دارند به هر نحو ممکن با سنگ اندازی در راه این مسیر و با فشارهای مضاعف ما را در مخمصه سیاسی قرار دهند. 

وی با تأکید بر احترام به قوانین و مقررات انتخاباتی در تمام مراحل انتخابات توسط داوطلبان بیان کرد: داوطلبان در اظهارات خود و تبلیغات انتخاباتی، اصول و ارزش‌های اساسی نظام اسلامی را مدنظر قرار دهند.

نصرالهی حضور گسترده مردم در انتخابات را یک عامل مهم در مصونیت نظام جمهوی اسلامی دانست و گفت: حضور پرشور شما داوطلبان در عرصه انتخابات نیز می‌تواند سهم بسزایی در حضور گسترده مردم داشته باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبدانان بیان داشت: از آنجا که نیروی انتظامی مسئولیت اصلی برقراری نظم و امنیت در تمام بخش‌های جامعه به ویژه عرصه انتخابات را عهده دار است گفت : در راستای انتخابات، کلیه اقدامات تامینی ، جلسات توجیهی و آموزشی جهت حفاظت و امنیت حوزه های انتخابیه انجام و از هر لحاظ آمادگی کامل جهت برگزاری انتخابات سالم و پرشور در 29 اردیبهشت را دارد .

وی افزود : توصیه ما بر رعایت قانون، عدم تخریب و تضعیف همدیگر و اثبات توانایی‌های خود با استفاده از تبلیغات قانونی برای شهروندان است زیرا عدم رعایت قانون و ایجاد تنش موجب ناآرامی جامعه می‌شود.

بیگی تصریح کرد : کاندیداها باید شعار رقابت به جای عداوت، صیانت به جای خیانت و عدالت را به جای حقارت در نظر داشته باشند و با تعاون، تعامل، انسجام اخوت و برادری انتخاباتی سالم و پرشور را خلق کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز