میری خبرداد:

سیلوی ذخیره گندم ۲۰ هزار تنی دشت عباس به بهره برداری رسید

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۵:۴۱:۲۴
کد خبر: ۵۵۰۹۳۳
سیلوی ذخیره گندم ۲۰ هزار تنی دشت عباس به بهره برداری رسید
برای ساخت این سیلوی مکانیزه با مشارکت بخش خصوصی بیش از 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-میری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در این آیین گفت: کمبود سیلوی ذخیره گندم یکی از مشکلات کشاورزان دهلرانی در سال های قبل بود که با توجه به مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت با احداث این سیلو مشکل کشاورزان گندمکار حل می شود.

وی افزود: برای ساخت این سیلوی مکانیزه با مشارکت بخش خصوصی بیش از 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: با احداث این سیلو، مشکلات ذخیره گندم کشاورزان در بخش موسیان بر طرف خواهد شد و کشاورزان برای تحویل محصول گندم تولیدی خود و ذخیره سازی آن در پایان سال زراعی جاری مشکلی نخواهند داشت.

تراب میری اضافه کرد: در شهرستان دهلران هم اکنون 2 سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت 90 هزار تن وجود دارد و با راه اندازی این سیلوی 20 تنی ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم دهلران به 110 هزار تن رسید.

به گفته وی، پیش بینی می شود از 30 هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم شهرستان دهلران امسال 100 هزار تن گندم برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: اجرای طرح 5 هزار هکتاری آبخوان داری در شهرستان دهلران نقش مهمی در ذخیره آب زیر زمینی دارد.

سید محمد تراب میری در حاشیه بازدید استاندار ایلام از این طرح هم اظهار کرد: بیش از سه هزار و 700هکتار از این عرصه با استفاده از نهال درختان کنار، کهور و اکالیپتوس نهالکاری شده است.

وی با بیان اینکه طول سیل بند این طرح 25 کیلومتر با پنج خاکریز است که موجب تقویت آب های زیر زمینی می شود، افزود: این طرح سالانه معادل سد ایلام به زمین آب تزریق می کند.

میری ادامه داد: کاهش خطر وقوع سیل و استفاده اراضی پایین دست و تامین آب شرب شهر دهلران از مزایای دیگر اجرای این طرح است.

استاندار ایلام هم در آیین افتتاح سیلوی ذخیره گندم با اشاره به اهمیت این سیلو در منطقه گفت: تسهیل در امر تحویل و ذخیره گندم در منطقه و کاهش هزینه ها برای کشاورزان از مزایای احداث این سیلو است.

محمدرضا مروارید به نهضت سیلو سازی در منظقه اشاره کرد و افزود: این سیلو با همت بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در منطقه احداث شده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز