در جلسه هماهنگی هفته کتاب و کتابخوانی مطرح شد;

ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف هفته کتاب در استان ایلام است

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۲:۵۹:۲۹
کد خبر: ۷۷۴۰۸۰
ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف هفته کتاب در استان ایلام است
پس از جلسه هماهنگی دستگاه های فرهنگی برای برگزاری برنامه های هفته کتاب، صبح امروز نشستی مشترک بین خودآموز مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و جلیلیان نهاد کتابخانه های استان برگزار شد.

به گزارش برنا از ایلام;در این نشست خودآموز با اشاره به اینکه برنامه های امسال هفته کتاب با برنامه ریزی بهتری صورت خواهد گرفت، بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف برنامه‌های هفته کتاب در استان ایلام است، هفته کتاب از ٢٤ آبان تا یکم آذرماه امسال در استان ایلام هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و در این ایام که به‌نام ایام هفته کتاب نام‌گذاری شده است متناسب با ایام و مناسبت آن روز برنامه‌های متنوعی به اجرا در می‌آید.

h, اظهار کرد: تلاش در جهت افزایش فرهنگ مطالعه به جهت رشد و توسعه فرهنگی استان ایلام با نگاه ویژه مورد توجه هفته کتاب و کتابخوانی است، به منظور پاسداشت فعالیت نویسندگان و مولفان حوزه کتاب به ویژه در زمینه فرهنگ اصیل بومی و محلی از پیشکسوتان این حوزه تجلیل و تقدیر به عمل می آید، همچنین از نویسندگان فعال به ویژه در حوزه کودک و نوجوان و آثاری که در سال جاری چاپ و منتشر شده است تجلیل خواهد شد.

خودآموز گفت: هفته کتاب زمان مناسبی است تا از نویسندگان و مولفان استان به ویژه پیشکسوتان عرصه کتاب و کتابخوانی تقدیر شود، همچنین باید برگزاری نمایشگاه های کتاب از مرکزیت ایلام خارج شود و برپایی نمایشگاه های کتاب در سراسر شهرستان ها اجرا شود.

همچنین در ادامه این جلسه جلیلیان با اشاره به اینکه تا حد توان دستگاه های فرهنگی از موازی کاری پرهیز کنند، گفت: هفته کتاب بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ کتابخوانی است از این رو نهادهای فرهنگی با هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر، برنامه های هفته کتاب را به صورت مشترک و با انسجام و همبستگی پیش ببرند.

او با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در این هفته تبیین کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، زنگ مطالعه در یکی از مدارس استان، دیدار با خانواده شهدای کتابدار و تجلیل از آنها، آئین اهدای کتاب و نشست نقد و بررسی آثار مطرح استانی، نشست با ناشران بومی، افتتاح کتابخانه آیت الله حیدری ایلامی و رونمایی از تازه های نشر، اصلی ترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان ایلام خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز