در نشست کمسیون انرژی مجلس با حضور استاندارایلام و نمایندگان استان عنوان شد؛

رفع مشکلات حوزه انرژی استان و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران در فاز ۱ و ۲

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۱۲:۲۷:۵۴
کد خبر: ۷۸۴۱۸۲
رفع مشکلات حوزه انرژی استان و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران در فاز ۱ و ۲
درروز سه شنبه 13 آذرماه نشست کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بصورت تخصصی با موضوع ایلام برگزار شد.

‍  به گزارش برنا از روابط عمومی استانداری ایلام در نشست تخصصی کمسیون انرژی مجلس که به ریاست حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس و با حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و نمایندگان استان در مجلس برگزار شد بر مسائل و مشکلات حوزه انرژی استان تاکید گردید.

در این نشست استاندار ایلام در خصوص مسائل و مشکلات حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان و ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران بحث و گفتگو نمود.

در ادامه جلسه توجه به وضعیت برق جنوب استان و مشکلات شهرستان دهلران، تامین برق مصرفی استان و ایجاد زیرساخت لازم برای تامین برق صنایع در دست توسعه بخصوص صنعت نفت و پتروشیمی توسط استاندار ایلام و نمایندگان استان مورد تاکید قرار گرفت و نهایتا پس از بحث و گفتگوی اعضای جلسه تصمیماتی مصوب شد که در اینجا خلاصه ای از آن ارائه می شود؛

 مبادله قرارداد EPC بین گروه مپنا و شرکت عمران دژ راستین برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران در دو فاز؛ اول. احداث دو واحد گاز MAP2B دهلران و فاز دوم. اجرای بخش بخار و سیکل ترکیبی دهلران.

 انعقاد قرارداد بصورت ارزی و ریالی (تجهیزات داخلی و اجرای نیروگاه) هریک به میزان 50 درصد

 مشارکت درتامین منابع مالی تاسقف 90 درصد توسط گروه مپنا و مبادله توافقنامه تامین مالی بین گروه مپنا و شرکت عمران دژ راستین 

 صلح قرارداد ECA (فروش تضمینی) و سهام شرکت و نیروگاه به منظور وثیقه تامین مالی 

 شروع عملیات اجرایی احداث نیروگاه (بخش گاز ) بگونه ای که واحدهای گازی در تابستان سال 1399 در مدار قرار گیرند.

 لازم به ذکر است در این نشست مدیرعامل شرکت مپنا نیز حضور داشت و مصوبات فوق تحت اقدام این گروه و شرکت عمران دژ راستین قرار گرفت.

 

نظر شما