جشنواره تئاتر شرهانی ملی شد

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۰:۲۱:۳۳
کد خبر: ۷۹۷۸۰۹
جشنواره تئاتر شرهانی ملی شد
/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی این ظرفیت را داشت که به جشنواره‌ای ملی تبدیل شود که خوشبختانه با همکاری وزارت‌خانه این رویداد فرهنگی ملی شد و فراخوان آن به زودی منتشر می‌شود .

به گزارش برنا از ایلام، منطقه ایلام، عمران خودآموز  در نشست هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی برای هم افزایی در جشنواره تئاتر ملی شرهانی ، بابیان اینکه تئاتر خیابانی دهلران در کشور مطرح است، اظهار کرد: در چند سال اخیر تلاش شد تا از ظرفیت تئاتر شهرستان دهلران استفاده شود، از سوی دیگر جای جای دهلران با مفاهیمی همچون شهادت و ایثار و رشادت‌های دوران دفاع مقدس عجین شده است، بنابراین بعد از دو دوره برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی شرهانی در این شهرستان، سومین دوره جشنواره به صورت ملی در اسفند ماه برگزار خواهد شد .

اوگفت: جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی این ظرفیت را داشت که به جشنواره‌ای ملی تبدیل شود، به همین منظور تلاش شد تا مسئولان کشوری برای مجوز دادن به آن متقاعد شوند .

خودآموز با بیان اینکه هنرمندان به خوبی در این عرصه وارد شده‌اند و می‌خواهند بگویند اگر چه درآن زمان نبوده‌اند ولی در حد توان و اندازه خود برای شهدا کار می‌کنند .

در ادامه این نشست «سعید خیرالهی» رییس انجمن نمایش استان ایلام با بیان اینکه جشنواره تئاتر شرهانی در سال‌های گذشته به صورت استانی و بعدها به صورت منطقه‌ای برگزار شده است، اظهار کرد: خوشبختانه مدیریت جوان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، توانسته است با رویکردی جدید، با وجود مشکلات و موانع اقتصادی بسیار، حمایت‌های خود را نسبت به برگزاری این جشنواره افزایش دهد و در این مدت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است . 

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر ملی شرهانی در درجه اول به دنبال معرفی هر چه بیشتر یادمان شرهانی به کشور است و  معرفی شهدای شاخص استان از طریق زبان تئاتر، از اولویت های اصلی سیاست های این جشنواره به حساب می آید .

رییس انجمن نمایش استان ایلام گفت:: آثار برگزیده جشنواره سال گذشته، درباره شهدای چوار و شهید چاغروند بودند، این مسئله نشان دهنده آن است که پرداخت و معرفی شهدای شاخص استان و تاریخ استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی در این جشنواره اهمیتی دوچندان دارد .

در پایان این نشست اعضای حاضر در جلسه درباره نحوه برگزاری جشنواره تئاتر شرهانی به بحث و گفتگو پرداختند .

گفتنی است فراخوان سومین جشنواره ملی تئاتر شرهانی به زودی منتشر می‌شود و تاریخ برگزاری آن اسفندماه سال جاری خواهد بود .

این نشست با حضور نمایندگانی از بنیاد شهید استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز