عضو فراکسیون امید مجلس:

انفجار نفتکش ها نشانگر نگرانی دشمنان از کارامدی دیپلماسی ایران است

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۹:۲۱:۴۴
کد خبر: ۸۵۸۱۲۱
انفجار نفتکش ها نشانگر نگرانی دشمنان از کارامدی دیپلماسی ایران است
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: انفجار نفتکش ها به عنوان واکنش کمپین دشمنان منطقه ای ایران ، نشان دهنده سطح نومیدی انان در قبال کارامدی دیپلماسی دولت و نظام اسلامی است.

 به گزارش برنا از ایلام ، جلال میرزایی در گفت و گویی با اشاره به انفجار دو نفتکش در دریای عمان که یکی از انهامتعلق به ژاپن است گفت: همزمانی این اقدام کور و مذموم با سفر نخست وزیر ژاپن به تهران نشان داد که عوامل منطقه‌ای استکبار جهانی به هر کاری برای شکست پیشبرد ابزارهای دیپلماتیک توسط ایران دستمی‌زنند.

به گفته این نماینده مجلس هرگاه زمینه برای بهبود روابط خارجی ایران فراهم شده است دو طیف در داخل و خارج از کشور برای شکست بهبود روابط ایران فعال می‌شوند.

رئیس کمیته روابط خارجه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در عرصه بین المللهرگاه شرایط برای حل بحران روابط خارجی ایران فراهم شده است تندروها پا به میدان گذاشته‌اند.

وی اضافه کرد: امروز نیز به نظر می‌رسد عربستان سعودی، امارات و اسرائیل که به طور جدی از بهبود روابط ایران با سایر کشورها هراس دارند و منافع آن‌ها روابط بحرانی ایران در عرصه بین المللی را ایجاب می‌کند دست به اقدامات خصمانه‌ای زده‌اند.

رئیس کمیته روابط خارجه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انفجار دو نفتکش در ۳۰ کیلومتری جزیره جاسک ایران و قرار داشتن یکی از نفتکش‌ها در مالکیت ژاپن هم زمان با حضور شینز وآبه در تهران جای تأمل بیشتر برای طرفین اختلاف دارد.

نماینده ایلام همچنین حضور نخست وزیر ژاپن را مبین موفقیت و اقتدار دیپلماتیک دولت تدبیر و امید ذکر کرد.

وی تاکید کرد: این اقدام نشان از هراس این کشورها از بهبود روابط ایران در سطح بین الملل دارد که دست به هر اقدامی برای به ناکامی کشاندن این سفر زده‌اند.

رئیس کمیته روابط خارجه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: باید امروز حداکثر تلاش خود را برای دستیابی به موفقیت از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران انجام دهیم و موضع گیری های صحیحی داشته باشیم.

میرزایی افزود: مذاکره و دیپلماسی با دشمنان برای دستیابی به حداکثر منافع ملی جز جدایی ناپذیر ابزارهای شکل دهنده اقتدار ملی است‌.

 

نظر شما