مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام:

بیش از ۳۰۰ هزار ایلامی بیمه تامین اجتماعی هستند

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۹:۰۸:۴۱
کد خبر: ۸۶۹۹۰۵
بیش از ۳۰۰ هزار ایلامی بیمه تامین اجتماعی هستند
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان ایلام روز جمعه در خطبه های پیش از نماز جمعه به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: ۳۰۵ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که ۱۳ هزار نفر از این تعداد، مستمری بگیر هستند

به گزارش برنا از ایلام ؛سهیلا ملکشاهی  افزود: در سه ماهه اول سالجاری به طور ماهیانه، ۲۹ میلیارد تومان بابت هزینه های متعدد ، تعهدات بلند مدت شامل: بازنشستی، از کار افتادگی، فوتی و کوتاه مدت شامل: بیمه بیکاری، غرامت، نقص عضو و ایام بارداری، پرداخت شده است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان گفت: بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب نهایی و ابلاغ شده و تا ۱۳ شهریور ۹۸ اعتبار دارد.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت های زمانی این بخش نامه کارفرمایان چهت بهره مندی از این طرح به شعب تامین اجتماعی مراجه نمایند تا بتوانیم حداکثر استفاده از مزایای منبع در این بخشنامه را داشته باشیم.

او با بیان اینکه  زنان خانه‌دار ایلامی می توانند بیمه تامین اجتماعی شوند، بیان داشت: زنان خانه‌دار مادران امروز که بیشترین زحمات خانه‌داری را متحمل و فردا مادربزرگانی هستند که نیازمند حمایت اجتماعی و احترام اجتماع هستند که در این راستا سازمان تامین اجتماعی برای آینده بهتر زنان خانه‌دار طرح بیمه زنان خانه‌دار را اجرا  نموده و تاکنون ۲ هزار نفر در این راستا جذب شده است.

او ادامه داد: به منظور تامین آینده و احساس امنیت اجتماعی زنان ایلامی بانوی که شغل های مختلف از چمله پرستاری، آشپزی، کودکیاری و … در خانه بدون دریافت حقوق و اضافه کاری برعهده دارند جهت بیمه زنان خانه دار به شعب تامین اجتماعی ایلام مراجعه کنند.

ملکشاهی با بیان این که بیش از ۷ هزار کارگاه فعال در استان ایلام فعال است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی علی رغم اینکه جهت تامین منابع لازم برای پرداخت مستمری به مستمری بگیران با محدودیت هایی همراه است، در کنار تولید و کارفرمایان  بوده و با وجود مطالبات زیاد موجت تعطیلی کارگاهی نشده است.

اوخاطر نشان کرد: افزایش حقوق مستمری بگیران در اردیبهشت اعمال شده و مابه التفاوت های مربوطه نیز پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان عنوان کرد: در حال حاضر خدماتی چون: مشاهده سوابق بیمه‌شدگان، فیش مستمری‌بگیران، نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی، نوبت‌دهی اینترنتی شعب، نمایش بدهی کارفرمایان، پرتابل درمان، کمیسیون پزشکی و ابلاغ الکترونیک به صورت اینترنتی و غیرحضوری ارائه شده و دیگر نیازی به مراجعه به شعب تامین اجتماعی در سراسر استان نیست.

او توصیه کرد: برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و استفاده از خدمات این درگاه کافیست  به آدرس اینترنتی

 https://eservices.tamin.ir 

مراجعه نموده و یا نرم افزار «تامین اجتماعی من»را بر روی گوشی خود دانلود نمایند و هم‌چنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۱۴۲۰ تماس حاصل کنند.

گفتنی است به مناسبت هفته تامین اجتماعی، میز پاسخگویی و مشاوره جهت خدمات حضوری و غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی استان در مصلی شهر ایلام برپا و مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت.

لازم به ذکر است، در ایلام، یک اداره کل،  ۹ شعبه اصلی، ۳ شعبه اقماری و یک دفتر کارگزاری رسمی توسط ۲۱۰ کارمند به بیمه شدگان و مستمری بگیران خدمات ارائه خواهد شد.

 

 

نظر شما