نماینده مردم ایلام در مجلس :

عسلویه ای دیگر در استان ایلام در حال شکل گیری است

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۶:۵۹
کد خبر: ۸۷۰۰۶۲
عسلویه ای دیگر در استان ایلام در حال شکل گیری است
نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل های خاص استان ایلام در بخش های مختلف چون نفت و گاز گفت: با اجرای این پروژه های بزرگ در دست اجرا، احداث عسلویه ای دیگر در استان در حال شکل گیری است.

به گزارش برنا از ایلام ؛شادمهر کاظم زاده  اظهار داشت: در طی سه سال اخیر دولت متوجه پتانسیل‌ها و مزیت‌های استان ایلام در بخش‌های مختلفی چون نفت و گاز و دیگر ظرفیت های خاص بخصوص در سطح شهرستان دهلران شده است.

وی افزود: در حال حاضر پروژه‌های بزرگ نفت و گاز همچون توسعه میدان نفتی دانان، پتروشیمی، توسعه میدان نفتی آبان و پایدار، پروژه ایستگاه تقویت فشار گاز و چند پروژه دیگر در سطح شهرستان دهلران در دست ساخت قرار گرفته است که آینده‌ای روشن را در قطب انرژی غرب کشور قرار داده است.

نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های بین المللی خارجی علی‌رغم حضور کم رنگ خود در ایران اعلام کرده‌اند که کار نمی‌کنند، زمان آن رسیده که از روند اشتباه اعتماد به غربی‌ها برگشته و به توانمندی های داخلی خود رجوع کنیم.

کاظم زاده تاکید کرد: نباید فرصت‌ها را از دست داد، مسئولان وزارت نفت باید به توانمندی شرکت‌های داخلی فعال در حوزه نفت، گاز و… اعتماد کنند تا اتکا به بیگانگان در صنعت مادر کشور به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: اگر دیر بجنبیم دیگر رقبای ما از این فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند، باید در سال رونق تولید به شرکت‌های داخلی اعتماد کنیم، شاید در برخی از زمینه ها با نقص‌هایی مواجه شویم اما ثابت شده است که در هرزمان به توان داخلی اعتماد شده موفق عمل کرده ایم.

نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید این نگاه در کشور نسبت به استان ایلام، شهرستان دهلران و ظرفیت‌های بالقوه ای آن متمرکز شود و در این خصوص وزارای نفت و نیرو به شرکت های داخلی اعتماد کنند تا روند کارها به جلو هدایت و از قافله عقب نمانیم و از توان داخلی برای تولید نهایت استفاده را در شرایط خاص کشور بکار بگیریم

 

نظر شما